Elvileg probléma nélkül tudják már intézni ügyekeit a BKK Ferenciek terén lévő központjában azok az ügyfelek is, akiknek jeltolmácsra van szükségük. Egy tablet segítségével teremthetnek kapcsolatot a jeltolmáccsal.
Májustól vezetik be a videós jelnyelvi tolmácsszolgáltatást a Ferenciek terén lévő BKK-ügyfélközpontban a Hallatlan Alapítvánnyal közös fejlesztés eredményeként – közölte a BKK hétfőn.
A jelbeszéddel kommunikálóknak nem kell ezután tolmácsot magukkal vinniük a személyes ügyintézéshez, kérdéseiket, esetleges problémáikat önállóan is kommunikálni tudják a BKK itteni ügyfélszolgálatán.
Egy tablet áll majd rendelkezésre a jelnyelvi tolmács felhívásához. A jelbeszéddel kommunikáló ügyfél felé online jelnyelven, a BKK munkatársának pedig szóban fordít a Hallatlan Alapítvány munkatársa.
A szolgáltatás több itthoni intézménynél működik már. A Ferenciek terén lévő BKK-központban egyebek mellett általános utastájékoztatást kaphatnak, jegyet, bérletet vásárolhatnak önállóan a jelbeszéddel kommunikálók.
Magyarországon a Központi Statisztikai Hivatal és a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége adatai szerint körülbelül 20 ezer siket és 130 ezer súlyos mértékben nagyothalló személy él, számuk az ország lakosságának másfél százalékát teszi ki. A siketek jelnyelven kommunikálnak, néhány kivételtől eltekintve azonban csak az írott médiából tájékozódhatnak egyelőre. A Hallatlan Alapítvány ezen szeretne változtatni.