Felkerültek a netre a pesti Duna-part rehabilitációját célzó Rak-Park pályázat győzteseinek a tervei. A látványos változások része lehet a Lánchíd egyirányúsítása.
Jelentős változásokat hozhat a Duna-parti közlekedésben a főváros által a pesti partszakasz rehabilitációjára kiírt Rak-Park tervpályázat. A győztes pályamű, a Korzó Tervezési Stúdió munkája pár napja került fel a netre. A projekt 2017-ig készülne el a rendelkezésre álló 5-6 milliárd forintos forrásból.
Amellett, hogy több kilométeren keresztül végigsétálható lenne a pesti alsó rakpart, a pályázati anyag Pestről Buda irányába egyirányúsítaná a Lándhidat, ez pedig a Széchenyi tér teljes átszabásával járna. A hídra csak a József Attila utcáról lehetne felhajtani, a rakpartról nem. Az egyirányúsított egysávos úttest mellett viszont kétirányú kerékpársáv is elférne, vagyis a kerékpárosok végképp elfelejthetik, hogy a Lánchíd járdáját használják. A Pestre irányuló forgalmat az Erzsébet híd tudná átvenni a tervek szerint.
Az Apáczai Csere János utcát viszont kétirányúsítanák, a tervezők szerint a szállodasoron nem indokolt a forgalomcsillapítás.
A Belgrád rakparton az északra irányuló forgalom a 2-es villamos pályájának a túloldalára kerülne, amellyel megszűnne a jelenlegi "szervizút", viszont a járda kiszélesíthetővé válna, és kerékpárutat is lehetne létesíteni.
Az id. Antall József rakparton a Széchenyi utcából egy gyalogos híd vezetne a Duna-partra a tervek szerint, ez a partszakasz van ugyanis a gyalogos forgalomtól a leginkább elzárva.
A teljes pályázati anyag itt olvasható el:
Duna-parti látványtervek a Korzó Tervezési Stúdiótól
A tervekben szerepelnie kellett a vízen úszó létesítményeknek is, amelyek a pályaműben vendéglátó-ipari egységekként szerepelnek. A Jane Haining rakparton (ez a Vigadó téri szakasz) viszont teljesen kizárható volna az autóforgalom a tervek szerint.