A 4-es metró balesetveszélyes a vak emberek számára a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége szerint, ugyanis a metrót már automata működteti, így esély sincs arra, hogy megelőzhető legyen egy esetleges baleset, ami a gombnyomással történő beszállásnál előfordulhat. A BKK szerint maguk az állomások akadálymentesek, a peronra vakvezető sávok segítségével lehet eljutni, odalenn pedig peronőrök dolgoznak, akik segítséget nyújtanak.
Október 17-től a 2-es és a 4-es metrón ki- és beszálláskor az utasoknak kell megnyomniuk az ajtónyitó gombot, amikor az zölden világít. Ezt egyébként szelektív, vagy egyedi ajtónyitási rendnek nevezik a szaknyelvben. Budapest metróvonalain eddig a vonatok minden ajtaja egyszerre, automatikusan nyílt és záródott.
A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége balesetveszélyesnek és diszkriminatívnak, ezért elfogadhatatlannak tartja a Budapesti Közlekedési Központ 4-es metróval kapcsolatos döntését. Az Átlátszónak nyilatkozó MVGYOSZ-elnök, Nagy Sándor azt mondta, azzal is gondjuk van, hogy a 4-6-os vonalán közlekedő Combino villamosok ajtajai is gombnyomásra nyílnak csak, de ezek és a 2-es metró ajtói még mindig biztonságosabbak, mint az 4-es metróéi. Ez utóbbit ugyanis már egy automata működteti, a villamosokon és a 2-es metrón pedig emberek irányítanak, így pedig egy vak embernek van lehetősége arra, hogy észrevegyék a szerelvények vezetői, ha az első ajtónál száll fel.
A BKK kommunikációs irodája a lappal közölte: maguk az állomások akadálymentesek, a peronra vakvezető sávok segítségével lehet eljutni, odalenn pedig peronőrök dolgoznak, akik segítséget nyújtanak a beszállásban a gyengén látóknak.
A szövetség elnöke szerint a vakvezető sáv hasznos ugyan, de a beszállást nem segíti: a peronig elvezet, de az ajtókig (biztonsági okokból) nem. Az önműködő ajtókat a vakok megtalálják a hangjuk alapján, de a gombnyomáshoz hosszasan tapogatni kellene a szerelvény oldalát, ami rendkívül balesetveszélyes – mondta Nagy Sándor, aki szerint a peronőr segítségére sem lehet alapozni a biztonságos utazást, főképp mert az őröknek nem a „vakfigyelés” lesz az egyetlen feladatuk.
Az MVGYOSZ az Európai Vakok Szövetségéhez fordult, hogy tapasztalatokat szerezzen. A tömegközlekedés akadálymentességét 1998 óta garantálja törvény Magyarországon.