2015. június. 23. 11:24 hvg.hu Utolsó frissítés: 2015. június. 23. 12:29 Itthon

Az államé lett a Dagály

Átadta a főváros a BKV finanszírozásáért cserébe a Dagály strandot az államnak.

Úgy tűnik, hogy múlt hét óta vagy lenyugodott Tarlós István, vagy sikerült a háttérben újabb megállapodást kötnie a kormánnyal, a Fővárosi Közgyűlés ugyanis megszavazta a Dagály strand átadását.

Pedig Tarlós múlt héten még Orbánnál mószerolta be Lázár Jánost amiatt, hogy egyáltalán nem volt arról szó, hogy a BKV-fejlesztések miatti állami garanciáért cserébe ingyen át kell adni a Dagály strandot az államnak. Az államnak a 2017-es vizesvébé miatt kell a Dagály és környéke, hogy új stadiont és medencéket építhessenek oda. (Amit egyébként Orbán jó barátja, Garancsi cége nyert.) Ellenzéki képviselők afelől is tudakozódtak, hogy be kell-e majd zárni a Dagályt az építkezések miatt, valamint arról is, hogy tervezi-e a főváros további saját tulajdonok átadását a kormánynak. Egyik kérdésre sem válaszolt konkrétan sem Tarlós, sem más képviselő.

Lázár János szerint a Dagály és környékének ingyenes átadása végül is kijár az államnak, ha már a kormány átvállal 52,3 milliárd forintnyi, a BKV korábbi finanszírozását szolgáló hitelt a fővárostól, egyúttal kezességet vállal 60 milliárd forint összegben a 3-as metró felújításának érdekében.

A DK-s Gy. Németh Erzsébet külön szavazott volna a strand átadásáról, ám ezt leszavazták. Mint a sajtótájékoztatón elmondta, az állami átvétel ellenére is kivitelezhető lenne a vizes-vb megtartása, és indokolatlan, hogy az állam mindig újabb és újabb ingatlanokat vesz el a fővárostól.

Tarlós István erre viszont úgy reagált, éppen az ellenzéki képviselő szolgál aktuálpolitikai érdekeket, mivel a BKV finanszírozásával elmentek a falig. Tarlós megismételte az előterjesztésben leírtakat, miszerint 2010-re 73 milliárd forintos adósságot halmozott fel a BKV, aminek a kormány adósságátvállalása nélkül már a tőkekamat törlesztését sem tudja vállalni a főváros. Horváth Csaba erre úgy reagált, hogy ilyen eseti beavatkozásokkal nem garantált a BKV fenntarthatósági pályája.

Hirdetés