Itthon hvg.hu 2015. június. 01. 17:35

A vasútvonal, amelyen évi 700 órát késtek a vonatok

A statisztika alapján meglehetősen problémásnak tűnik a Budapest-Monor vasútvonal, ahol a statisztika szerint egyik irányban összesen 700, a másikban pedig 1028 órát késtek a vonatok 2013-2014-es menetrendi évben. A nemzeti fejlesztési miniszter közölte ezeket az adatokat, a jobbikos Szávay István kérdésére. Seszták Miklós szerint nem kell aggódni, fejlesztik a vasútvonalakat és a járműparkot, 2020-ra javulhat a helyzet.

Szávay István azt kérdezte a nemzeti fejlesztési minisztertől, hogy oda-vissza összesen mennyit késtek a vonatok 2014-ben a Budapest-Nyugati – Monor vasútvonalon.

2013. december 15-e és 2014. december 13-a között Budapest-Nyugati és Monor között 16518 vonat közlekedett, amelyek Monor állomáson jelentkező késései összesen 700 óra 49 percet, azaz járatonként átlagosan 2,5 percet tettek ki.  Monor — Budapest-Nyugati viszonylatban 16121 vonat közlekedett, amelyek Budapest-Nyugati pályaudvari késései összesen 1028 óra 12 percet, azaz járatonként átlagosan 3,8 percet jelentettek – derült ki Seszták Miklós válaszából.

A miniszter azt is közölte, hogy a 2014 és 2020 közötti európai uniós költségvetési időszak egyik nagy nyertese a vasút, mert a közlekedésfejlesztési források akár körülbelül háromnegyede kötöttpályás fejlesztésekben hasznosulhat.

Lesz pályafelújítás és vásárolnak új járműveket.

A meglévő 60 darab FLIRT motorvonaton túl még 42 ilyen alacsonypadlós motorvonatot vásárolnak, amelyek Budapest — Székesfehérvár, Budapest — Százhalombatta — Pusztaszabolcs és Budapest — Veresegyház — Vác vonalakon, csúcsidőszakon kívül pedig Budapest — Dunakeszi — Vác valalmint Budapest — Monor felé közlekednek majd.

21 másik új motorvonat beszerzése is folyamatban, valamint egyeztetnek további 50 vásárlásáról. Ezek Cegléd, Vác és Szolnok felé járnak majd.

A monori vonatok a 100-as vonalon járnak, amelyet a debreceni illetve záhonyi vonatok is használnak. Ezt a vonalat Kőbánya-Kispest és Szolnok között már felújították, most Szolnok és Püspökladány között folyik a rekonstrukció.

Ha minden munkával végeznek, kevesebb lehet a késés, javulhat a menetrend. 2013-ban fejezték be a székesfehérvári vasútvonal felújítását, ott 30-40 százalékkal lehetett csökkenteni a menetidőt az átépítés után – érvelt a miniszter. 

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2025. február. 18. 19:45

Aki fél Hollywoodot bepalizta: a világ legsármosabb szélhámosa, Christophe Rocancourt

Máig Christophe Rocancourt az egyik legismertebb francia Hollywoodban, akinek ünnepelt sztárok, modellek és szépségkirálynők keresték a társaságát – többüket feleségül is vette. Kimagasló színészi képességeit és hihetetlen meggyőző erejét azonban nem a filmvásznon kamatoztatta: hol francia nemesnek, hol a Rockefeller család örökösének vagy Sophia Loren törvénytelen fiának, hol filmproducernek vagy menő bokszpromóternek adta ki magát, hogy a lehető legtöbb pénzt csalja ki áldozataiból. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.