A tavaszi átszervezés óta nőtt a közszolgálati televíziók nézettsége, a 15 és 59 éves kor közöttiek körében az átlagnál is nagyobb mértékben – ezt mondta a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap vezérigazgatója kedden, a siófoki Media Hungary konferencián. Szabó László Zsolt arról is beszélt, hogy júliusban startol az M4 sportcsatorna, de két újabb adót is terveznek.
Miközben a közszolgálati aktuális csatorna európai szinten is jónak mondható eredményt ért el, a nézők rátaláltak a Duna TV-n azokra a tartalmakra, amelyeket a korábbi főadón néztek – mondta az MTVA vezérigazgatója.
Beszélt arról is, hogy júliusban sportcsatornával, a következő évben pedig két újabb adóval gyarapodik a hazai közszolgálati tévékínálat. Erről korábban az Index írt.
A vezérigazgató arról beszélt, hogy az M4 elsősorban a magyar sportra fókuszál, főleg az 5 látvány- és a 16 kiemelt sportágra figyelve, de a programba kerülnek majd az utánpótlás-neveléssel és a szabadidővel kapcsolatos témák is. A július 18-én induló csatorna napi 10 órányi élő adást kínál majd – ígérte.
Kolosi: régen 30 százalék kudarc volt, ma 18 százalék is siker
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a konferencián arról beszélt: kiugróan magas nézettséget a saját gyártású műsorokkal lehet elérni, noha az évek során sokat változott, hogy mit tartanak ilyen eredménynek. Hat éve egy 30 százalékos közönségarány még kudarc volt, ma a kábelcsatornák terjedése miatt 18-19 százalék már jónak számít – tette hozzá.
Kitért arra, 2009-ben fordult elő először, hogy kábelcsatorna nézettségben "megvert" egy országos adót, azóta pedig folyamatosan csökken a különbség a legnagyobb hagyományos televíziók és a kábeltévék nézettségi eredménye között.