Itthon hvg.hu 2015. április. 17. 18:53

Index: Nagyobb baj is lehet a Margit hídnál omladozó HÉV-alagútból

A jövő hét vasárnapi üzemzárásig javíthatják ki a hibát és ekkor indulhat újra a H5-ös HÉV közlekedése a Batthyány tér és a Margit híd budai hídfő között. Az Index információi szerint a mérnök és a kivitelező vitába bonyolódott és ha nem sikerül megtalálni a kompromisszumot, a BKK vagy kockáztatja, hogy rászakad a fonódó villamos a HÉV-re, vagy kicsúszik az idei határidőből, és elúsznak az uniós milliárdok.

Mint arról beszámoltunk: csütörtök kora estétől nem járnak a H5-ös HÉV-ek a Batthyány tér és a Margit híd, budai hídfő között biztonsági okokból, az alagútban ugyanis a budai fonódó villamoshálózat kivitelezője a mennyezet repedését, illetve kisebb darabok leválását észlelte, ezért a BKV Zrt. szakemberei a vonatforgalmat leállították. A közlekedési társaság közölte, a műszaki állapot felmérése megkezdődött, a hibát az április 26-án üzemzárásig kijavítják.

MTI/ Lakatos Péter

Az Index információi szerint a mérnök és a kivitelező vitába bonyolódott és ha nem sikerül megtalálni a kompromisszumot, a BKK vagy kockáztatja, hogy rászakad a fonódó villamos a HÉV-re, vagy kicsúszik az idei határidőből, és elúsznak az uniós milliárdok.

A lapnak egy, az építésen dolgozó olvasójuk azt írta: a HÉV alagútjának megerősítése eleve nem úgy valósult meg ahogyan azt eredetileg tervezték:  új villamosvonal jelentős terhelésnövekedése miatt az eredeti tervek szerint hónapokra le kellett volna zárni a teljes alagutat és egy teljesen új alagutat kellett volna építeni egy erősebb és vastagabb födémmel. Ehhez a meglévő alagutat is ki kellett volna mélyíteni, ami jelentős költséggel és munkával járt volna, erre azonban nem volt uniós forrás, a BKK és a főváros meg nem volt hajlandó pluszköltséget biztosítani. A forrás azt is állítja, hogy már hétfőn látták a repedést, de azt az utasítást kapták a kivitelező mérnökeitől, hogy ne foglalkozzanak vele.

Az Index a beruházást ismerő forrásai azt mondták: az eredeti tervek szerint a födém megerősítése volt szükséges, a kivitelező dolga volt feltáró méréseket végezni, ami lezajlott, ez alapján pedig a BKK technológiát váltott néhány hete, más típusú megerősítést kért. Az új technológia okozott most gondot - írja a lap. A forrás szerint a budai fonódó villamos projektet nem kell leállítani, de csúszást és többletköltséget okozhat a probléma.

A BKK a lappal azt közölte, hogy a tervezés során a HÉV alagút próbaterhelése megtörtént, a teherbírást megfelelőnek találták. Megerősítést csak a Bem tér közelében tartottak szükségesnek, amely a mostani problémától függetlenül rendben halad, a teljes alagút újraépítésére nincs szükség. Az érintett helyszínen korábbi több tíz évre visszamenő beázás és földelési probléma miatt néhány gerenda sérült volt, ezek cseréjét a későbbi, a Batthyány téri oszlopsor beépítésekor amúgy is szükséges vágányzár keretében tervezték. A tegnapi eseménynél  a BKK szerint közrejátszhatott  a hirtelen jött felmelegedés, amely a lebontott burkolat alatt lévő, amúgy is rossz állapotú alaplemez és a gerenda hőtágulás miatti sérülését okozta.

Hirdetés
Címkék
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.