A Budapesti Közlekedési Központ szerint az egyik februári hétvégén teljesen lezárják majd a Rákóczi hidat, akkor végzik majd el az átkelő próbaterhelését az 1-es villamos új pályaszakaszának kiépítése után. A BKK-nál állítják: nem tudnak olyan kockázatról, amely meghiúsítaná a villamosközlekedést a hídon.
A csütörtöki Népszabadság a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület információi alapján azt írta: nem tisztázhatták eddig, hogyan bírja majd a Rákóczi híd a 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokat, ha elindul a forgalom az 1-es villamos új szakaszán. Az átkelőt eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra tervezték ugyanis.
A BKK-tól csütörtök délután úgy reagáltak, hogy a Rákóczi híd próbaterhelése, az átkelő vizsgálata és az eredmények értékelése a pályaépítés befejezése után lehetséges majd.
Az 1-es villamos új szakaszának építése terv szerint halad, január 28-as a befejezés határideje, és a kivitelezők eddig nem jelezték, hogy esetleges csúsznának a munkával. A műszaki átadás-átvétel után indulhat a híd próbaterhelése illetve vizsgálata.
A BKK közleményében elismerték: december elején valóban azt ígérték, hogy január végétől elindulhatnak Újbudára az 1-es villamosok. December 8-án azonban a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiegészítéseket, pontosításokat kért.
Ebben a munkába a vállalkozó és a mérnök mellett egy külső szakértőt is bevontak, ők folyamatosan egyeztetnek a hatósággal is. A következő hetek feladataihoz ütemtervet készítenek. Egyes vizsgálatokat, számításokat már elkezdtek, a próbaterhelések pedig valószínűleg február egyik hétvégéjén végzik el. Akkor teljesen lezárják majd a Rákóczi hidat – jelezték.
„A BKK a Nemzeti Közlekedési Hatóság előírásainak megfelelően dolgozik, összehangolt szakmai tevékenységet végez. Olyan helyzetről, kockázatról, amelyik a villamosközlekedést meghiúsítaná, jelenleg nincs tudomásunk” – közölték.