Budaörs nem fizeti tovább az M1-M7-es bevezető szakaszán a villanyszámlát az útdíj bevezetése miatt - jelentette be a város független polgármestere, Wittinghoff Tamás.
Wittinghoff Tamás polgármester kedden levélben értesítette a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot, hogy Budaörs önkormányzata a továbbiakban nem fizeti az autópálya és a lehajtók közvilágítását, tekintettel arra, hogy az M1-M7-es közös bevezető szakaszán útdíjat vezettek be, és ezzel a közlekedési feltételeket egyoldalúan megváltoztatták - olvasható a városvezető közleményében.
A polgármester szerint az M1-és és M7-es autópályák Budaörsöt keresztülszelő közös bevezető szakasza a helyi közlekedési hálózat szerves részeként üzemel, ennek megfelelően a város – bár nem lett volna kötelezettsége – jelentős, többmilliárdos fejlesztéseket, bővítéseket hajtott végre, részben saját, részben a területén működő vállalkozásokkal közösen.
Hozzátette, hogy ezeket a beruházásokat térítésmentesen átadták állami tulajdonba, ezen felül pedig jelentős részt vállaltak az útszakasz napi üzemeltetésében, például a város fizeti a főpálya és a lehajtók közvilágítását is.
De a közlekedési feltételeket egyoldalúan megváltoztatták a közös bevezető szakasz fizetőssé tételével, ezért a polgármester a 2002-ben megkötött világítás szolgáltatás üzemeltetése tárgyú megállapodást február 28-ával felmondta.
Mivel az útdíjfizetési kötelezettség január 1-től érvényes, a felmondási idő alatt sem kívánják a közvilágítás költségeit vállalni, így az erre az időszakra eső számlákat továbbítják a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak - tette hozzá a városvezető, aki szerint a döntésről tájékoztatják az Elműt is.
Eközben kedden kiderült, a Fidesz hajlik még az alkura az útdíj ügyében.
Gulyás Gergely, az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának fideszes elnöke legalábbis azt mondta, a párt egyeztetéseket tart szükségesnek azoknak a január 1-jétől díjköteles útszakaszokról, amelyek esetében a helyi képviselők és polgármesterek sem értenek egyet a díjfizetési kötelezettséggel.