Obszcén hívásokat is kaptak az új segélyhívó-központok
Több mint 2 millió 230 ezer hívást regisztráltak május 19. óta a 112-es európai segélyhívóra érkező bejelentések fogadására felállított miskolci és szombathelyi központban – közölte a Népszabadság a hétfői számában.
A telefonálók alig több mint 400 ezer esetben kértek segítséget – közölte Hablicsek Nikoletta, az Országos Rendőr-főkapitányság ügyeleti főosztályvezetője.
További mintegy 200 ezer telefonáló hatósági ügyintézéssel kapcsolatos információt vagy más felvilágosítást kért, az összes telefonhívás 72 százaléka értékelhetetlen.
Idetartoznak a mellétárcsázások, az unatkozó gyerekek próbálkozásai, a telefonbetyárok obszcén üzenetei, valamint azok a hívások, amelyeket a telefonokat árusító üzletek vásárlói indítanak, amikor kipróbálják az új készüléket – olvasható a Népszabadságban.
A lap írása szerint a rászorulók az eddiginél gyorsabban tudnak segítséget kérni, a beavatkozó szolgálatokat pedig a rendszer mentesíti a téves, a rosszindulatú, a felvilágosítást kérő hívásoktól, így koncentrálhatnak a feladatukra, a mentésre.