Két feladatot hagyna Tarlós a megnyírbált hatáskörű BKK-nál
A 3-as metró teljes felújítása befejeződhet 2016 végére, a metróvonal szerelvényeinek a felújítása még ebben az évben, az infrastruktúráé várhatóan 2015-ben kezdődhet meg - mondta Tarlós István budapesti főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) feladatköreit szerinte leszűkítik, csak a forgalomszervezés és a kontrolling maradhat a társaságnál.
A kormány szerdai döntésével engedélyezte a hitelfelvételt, az infrastruktúrára vonatkozó, egy évvel ezelőtt elindított tervezési tendert pedig lezárták, azt a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. nyerte meg - mondta Tarlós István a 3-as metró felújításával kapcsolatban.
Kijelentette, zavartalan a kormánnyal az együttműködés a 3-as metró felújításának ügyében és a felújítás legalább 20-25 évre megoldást jelent.
A Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje a műsorban megerősítette, hogy a BKK és a BKV viszonyát meg fogja változtatni. Mint mondta, a BKK megmarad, de azzal az eredeti szereppel, amellyel elképzelték. A forgalomszervezés és kontrolling szerepkörön kívüli többi feladatát szerinte elveszik, a tulajdonosi funkcióknak pedig vissza kell kerülniük a fővárosi önkormányzathoz. A BKV és a BKK ebben a megváltozott szerepkörben a fővárosnál marad - jelentette ki.
Szólt arról is, hogy a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) működésének jelenlegi formáján is módosítani kell. Mint mondta, egy városigazgatóságot szeretne létrehozni. Ebbe integrálnák elképzelése szerint a szűkebb kompetenciájú BKK-t - tette hozzá.
Tarlós István közölte azt is, hogy a tendereztetéseket, a fejlesztési pályázatokat egy önkormányzaton belüli cégnél kívánja összevonni. A főpolgármester egyben kívánja tartani a város közszolgáltatási rendszerét. Azt mondta, a fővárosi közszolgáltatások döntő többsége "egészen biztosan" fővárosi hatáskörben maradhat.
Tarlós István elmondta azt is, hogy egy-két héten belül indulhat a Mol BuBi. A kötbérből befolyó pénzeket a rendszerbe forgatják vissza, a legvalószínűbb, hogy további kerékpárokat állítanak majd be. Szólt arról, hogy az autósok és a kerékpárosok érdekeinek figyelembevételénél igyekszik arányt tartani.
Egy kétmilliós nagyvárosból nem tilthatók ki teljesen az autók - közölte a főpolgármester, aki szerint a kerékpáros közlekedési lehetőséget erősíteni kell, ezzel párhuzamosan fejleszteni kell a kerékpáros-kultúrát is. Tarlós István arra a kérdésre, hogy kit tart a főpolgármester-jelöltek közül a legveszélyesebb ellenfelének, azt válaszolta: "nem neveznék meg ilyet, nem is volna célszerű, sem ésszerű. Nem foglalkozom ezzel a kérdéssel különösebben."
A főpolgármesternek az új Fővárosi Közgyűlésben betöltendő szerepére vonatkozó kérdésre arról beszélt, hogy szó van a főpolgármesteri mozgástér bővítéséről, ezek között a vétójogról is.
Tarlós István a műsorban a kormány és a főváros együttműködésének eredményei között említette, hogy a kormány átvállalta Budapestnek az előző ciklusokban felhalmozott körülbelül 180 milliárd forintos adósságállományát, együtt stabilizálták a BKV működését, a kormány kezességet adott a BKV-nál a 2004 és 2010 között felvett hatalmas volumenű működési hitelállomány refinanszírozására, valamint a kormánnyal együtt befejezték a 4-es metrót, megépítették a Ludovikát.
A városligeti fejlesztéssel összefüggésben megjegyezte, hogy a projekthez kapcsolódóan társadalmi vitát folytatnak majd le.