Itthon hvg.hu 2014. március. 28. 17:20

Nézőpont: az M1-en még a csapból is a pártprogramok folytak

Az M1 a kampány alatt naponta mutatta be az országos listát állító pártok elképzeléseit és terveit, a kereskedelmi csatornák naponta átlagosan csupán 5-6 politikai hírt közöltek és csak a legfontosabb eseményekről adtak hírt a Nézőpont Intézet felmérése szerint.

Az M1 adott teret leginkább a pártok programjának a többi televízióval összehasonlítva, a csatorna a kampány alatt naponta mutatta be az egyes politikai szervezeteket, míg a kereskedelmi televíziók csupán a legfontosabb politikai eseményekkel foglalkoztak - olvasható a Nézőpont Intézet által, a választási kampány időszakában készített, az esti híradókkal foglalkozó elemzésében, mely a választási kampány öt hetének (február 17. és március 23. közötti időszak) hírműsorait vizsgálta. Ebben az időszakban összesen 4588 tudósítás hangzott el a TV2, az RTL Klub, az M1, a Duna, a HírTV és az ATV esti híradóiban.

Az M1 a kampány alatt naponta mutatta be az országos listát állító pártok elképzeléseit és terveit. Mindez a közszolgálati médiumok magas politikai híraktivitásával hozható összefüggésbe, melynek eredményeképpen részletes képet tudnak adni a legkülönfélébb politikai szereplő napi tevékenységeiről. A közmédiumok "a baloldali pártok botrányai mellett" kiemelt figyelmet szenteltek azok kampányutazásaira és üzeneteikre is - derül ki az elemzésből.  

A vizsgált médiumok közül a legmagasabb politikai aktivitás az M1 híradójában alakult ki. Ez a csatorna közvetítette arányaiban (72 százalék) és számszerűen (601 darab) is a legtöbb politikai hírt esti hírműsoraiban - olvasható az elemzésben.

Nézőpont Intézet

A közmédiával szemben a naponta átlagosan csupán 5-6 politikai hírt közvetítő kereskedelmi csatornák csak a legfontosabb politikai eseményeket emelik napirendjükre, és a hivatalos kampány kezdetével sem növekedett a politikai híraktivitás, így a magyar választópolgár továbbra is ebből a forrásból kaphatja a legkevesebb politikai információt - írták.  

Az intézet szerint a vizsgált időszakban a TV2 esetében 16 százalék, az RTL Klub esetében 23 százalék volt a politikai hírek aránya, és ez az országgyűlési választások közeledtével némileg még csökkent is. 

Nézőpont Intézet

Vezető téma volt az ukrán krízis (149 megjelenés), Simon Gábor eltitkolt osztrák bankszámlája (121 megjelenés) és a pártok jelöltállítása (98 megjelenés), az őszödi beszéd (76 megjelenés) és a paksi bővítés (66 megjelenés).

Paritásos vizsgálat alapján (kormány, kormánypártok és ellenzéki pártok egymáshoz viszonyított arányai) minden csatornán az ellenzéki szereplők álláspontja jelent meg legnagyobb arányban, e mutató a HírTV esetében 55 százalék, az ATV esetében pedig 56 százalék volt.

A teljes elemzést itt olvashatja.

Még több, választási kampánnyal kapcsolatos cikket talál Választás 2014 aloldalunkon.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?