2014. március. 07. 15:05 MTI Utolsó frissítés: 2014. március. 07. 19:43 Itthon

Rá sem lehet majd ismerni a székesfehérvári vasútállomásra

Áprilisban indul a székesfehérvári vasútállomás és a vágányhálózat felújítása. A nettó 33,4 milliárd forintos beruházást a tervek szerint 2016 végére fejezik be – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő pénteken.

A beruházást az Új Széchenyi-terv Közlekedés Operatív Programjában valósítják meg uniós források felhasználásával. A vasúti pálya felújítását a közbeszerzésen nyertes SDD Konzorcium végzi nettó 24,9 milliárd forintért. Az új biztosítóberendezést a Thales Austria GmbH és a Dunántúli Távközlési és Biztosítóberendezési Építő Kft. építi ki nettó 8,5 milliárd forintból.

Székesfehérvár a Magyarországon áthaladó V. számú korridor (Velence-Trieszt-Fiume-Ljubljana-Maribor-Budapest-Ungvár-Lvov-Kijev) egyik legjelentősebb vasúti csomópontja. A székesfehérvári vasúti csomópontot legutóbb 1954-ben korszerűsítették.

A régi, elavult vasúti pályát, villamos felsővezetékeket, műtárgyakat, biztosítóberendezést részben lebontják, majd újakat építenek, illetve a meglévőket felújítják. Két kilométer vonalhosszon 19 kilométernyi vágányt átépítenek, korszerűsítik a közvilágítást, és tetőt építenek a peronokra. Telepítenek 3 peronliftet és 2 csarnokliftet is.

A felújítás után az átmenő fővágányokon 100, a megelőző vágányokon 80, a mellékvágányokon pedig óránként 40 kilométer lesz a vonatok megengedett sebessége a mostani 40-20-10 kilométeres óránkénti megengedett sebesség helyett.

Ugyancsak korszerűsítik a Széchenyi úti közúti aluljárót és a Hosszúsétatéri gyalogos aluljárót. A vasútállomás épületét a hozzá csatlakozó gyalogos aluljáróval együtt átalakítják. Ezenkívül új gyalogos felüljárót építenek, amely további kapcsolatot biztosít a város és a vasútállomási peronok között.

Az átépítés befejezésével lezárul a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonal korszerűsítése: a teljes vonalszakaszon akadálymentes közlekedést biztosítanak a magasperonok és a liftek, az új elektronikus biztosítóberendezés pedig megteremti az óránkénti 160 kilométeres pályasebesség feltételeit. A beruházás révén 8 perccel csökkenhet a menetidő a Budapest-Székesfehérvár vonalon.

* * * Személyi hitel, ha rövid időn belül pénzre van szükség

Előfordul, hogy hirtelen nagyobb összegre van szükségünk – pl. lakásfelújítás, autóvásárlás –, ebben a helyzetben a személyi kölcsön lehet az ideális megoldás, ugyanis akár egy héten belül a számlánkon lehet a szükséges összeg. A Bankmonitor személyi kölcsön kalkulátorával pár perc alatt kiválasztható a legkedvezőbb hitelajánlat.

Hirdetés
hvg360 Lenthár Balázs 2025. május. 10. 20:00

XIV. Leó pápa a felvett nevével is üzen a világnak - de miről voltak híresek az elődei?

Prevost bíboros a XIV. Leó nevet választotta, ezzel pedig egyben utalást is tett arra, hogy mely elődeinek szellemében kívánja kormányozni a katolikus egyházat. A Leó pápák története meglehetősen vegyes, volt köztük nagy egyházreformer pápa, mások a szociális érzékenységükkel tüntettek, de olyan is akadt, aki végérvényes szakadást idézett elő a keresztény közösségben. Volt, aki a hívek harcos védelmével írta be magát a pápaság történetébe, akadt, aki korát meghaladó nézeteket vallott, de olyan is, aki évszázadokkal pörgette volna vissza az idő kerekét, ha teheti, mások pedig ügyesen játszották a hatalmasok játékát egy olyan korban, amikor az egyház feje nem csak spirituális vezető, de világi hatalommal rendelkező uralkodó is volt.