2014. január. 13. 19:17 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. január. 13. 19:16 Itthon

Keményen elszámoltatja a kampányról az újságokat az ÁSZ

A lapoknak a választás kiírása után 5 napon belül el kell küldeniük hirdetési árjegyzéküket az ÁSZ-hoz. A számvevőszék később is nyomon követi és honlapőján közzé is teszi, hogy ki, melyik újságban, mennyiért hirdetett.

A 2014. évi országgyűlési választást megelőző kampányidőszakban a választási eljárásról szóló törvény szerint politikai hirdetést csak az a sajtótermék tehet közzé, amely előzőleg hirdetési árjegyzékét az Állami Számvevőszék részére megküldte - írta hétfőn az Állami Számvevőszék (ÁSZ).

A sajtóterméknek minősülő, hatósági nyilvántartásban szereplő orgánumok a törvény szerint a választás kitűzését követő 5 munkanapon belül juttatják el hirdetési szolgáltatásaik árjegyzékét az ÁSZ részére, amelyet az nyilvántartásba vesz és honlapján közzétesz.

Az érintett sajtóorgánumok a 2014. évi országgyűlési választás kitűzését követő 5 munkanapon belül elektronikus és postai úton, vagy személyesen juttathatják el árjegyzékeiket a számvevőszékhez.

Az ÁSZ az árjegyzékeket sajtótermékek szerinti bontásban a www.asz.hu oldalon teszi közzé, a lista a választás kiírását követően a „Választás 2014” menüpont alatt lesz megtekinthető. A szavazás napját követő 15 napon belül a sajtóorgánumoknak a fent leírt kézbesítési eljárás szerint azt is tudatniuk kell, hogy milyen politikai hirdetéseket közöltek a kampányidőszakban. A részletes listát szintén közzé fogják tenni a honlapunkon, így egyértelműen kiderül majd, hogy az egyes jelöltek és jelölőszervezetek politikai hirdetéseit kinek a megrendelésére, milyen ellenérték fejében, mely időpontban, milyen terjedelemben jelentették meg az egyes sajtótermékek.

Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2025. február. 17. 19:30

Ha Gordon Ramsay megszerette, nekünk is jó lesz? Az áldott és átkozott margarin

Nincs még egy olyan modern élelmiszer, amelyik kezdettől fogva ilyen erős érzelmeket váltott volna ki, mint a margarin. Tekintettek rá drága terméket kiváltó megmentőként, aztán a drága termék pusztítandó hamisítványaként. Egy időben méltatták azért, hogy egészséges, aztán az volt vele a baj, hogy nem, mostanában pedig mentes és fenntartható alternatívaként tálalják a gyártók. Most, hogy a margarin oldalán Gordon Ramsay-t állította versenybe egy cég, mi sem maradhattunk ki, és megnéztük: vajon tényleg össze lehet keverni a margarint a vajjal? És előállítható otthon, pálmaolaj és mindenféle adalékok nélkül?