Új ötlet: 4-es metró helyett visszaraknák a villamost a Thökölyre
Zuglónak, a főváros XIV. kerületének, és Pest egészének közlekedése szempontjából fontos lenne a villamosközlekedés visszaállítása a Thököly úton, miután nem várható, hogy a Bosnyák térig, vagy Újpalotáig kivezetik a 4-es metrót – hangzott el egy, a témában szerdán tartott budapesti közlekedési konferencián.
Rozgonyi Zoltán, Zugló alpolgármestere a rendezvényen azt mondta, fontos lenne a realitásokat figyelembe véve, hogyha visszaépítenék a villamosközlekedést a mostani 7-es buszcsalád útvonalára, legalább a Csömöri út-Rákospatak utca torkolatáig, majd a második ütemben az újpalotai buszvégállomásig.
Álláspontja szerint csak így érhető el, hogy ezen az útvonalon jelentősen csökkentsék a közlekedő buszok számát, ugyanakkor a Bosnyák tér megfelelő átépítése és a P+R parkolók kiépítése is fontos lenne – mondta az alpolgármester.
Közölte továbbá, hogy komplex megoldásban érdekeltek, és nem a Keleti pályaudvarnál, hanem a Blaha Lujza térnél, vagy az Astoriánál lenne érdemes a végállomást kialakítani.
Almássy Kornél, a BKK-Közút vezérigazgatója Tarlós István főpolgármester szövegét felolvasva azt mondta, Budapest közlekedése olyan, mint az érrendszer, ha rosszul működik, akkor a város sem működhet jól. Hangsúlyozta, hogy a pesti oldalon a fő közlekedési tengely problémája évek óta megoldatlan, alapvető változtatások szükségesek a Kossuth Lajos utca, Rákóczi út, Thököly út, Csömöri út útvonalon.
A tervekkel kapcsolatban elmondta, régóta napirenden van a kisföldalatti felújítása, a 2-es metró és a HÉV összekötése, majd a buszhálózat ehhez való igazítása, és az Újpalotára vezető villamosvonal kiépítése.
Albrecht Ute, a Budapest Városépítési Tervező Kft. ügyvezetője korábbi tanulmányokat idézve azzal indokolta a kötött pályás közlekedés biztosítását a területen, hogy a belvárosban, és a külsőbb kerületek nagyobb lakótelepein korábban már megépültek ezek a kapcsolatok, míg az újpalotai lakótelepnél nem, pedig itt 15 ezer lakás található.
Hangsúlyozta, hogy nemcsak az itt élő embereket szolgálná ki, hanem az M3-as autópálya és az M2-es autóút városba vezető forgalmát is csökkenteni tudná a kötött pályás közlekedés kiépítése.