Normális, legalábbis gyakran előforduló technikai jelenségnek tartja a BKV az új Alstom-kocsik rendellenes kerékhangjait - írja az Index. A rezgés hónapok óta idegesíti az alagút felett lakókat.
Az új metrók tervezett karbantartási technológiájában a szerelvények kerekeinek esztergálása 90 ezer kilométerenként esedékes. A 22 forgalomban lévő szerelvény közül 5 darab futásteljesítménye már elérte a 90 ezer kilométert, így ezek kerekeinek esztergálását az Alstom szakemberei már elvégezték. További 10 szerelvény 1-1 forgóvázánál a jelentkezett rendellenes zajok megszüntetése érdekében az Alstom egy úgynevezett simító esztergálást végzett el - írta az Indexnek a BKV.
Hozzátették: a 445-ös pályaszámú Metropolis szerelvény kerekeinek a karbantartási technológia szerinti esztergálását már beütemezték a szakemberek, hiszen a jármű futásteljesítménye elérte a meghatározottat, így az a BKV szerint néhány nap múlva várhatóan már nem zavarja tovább a metróvonal felett lakók nyugalmát.
Végül közölték: az új metrószerelvények forgalomba állításakor gyakran előfordul hasonló technikai jelenség, de az Alstom és a BKV szakemberei úgy vélik, hogy a rendellenes kerékhangok néhány karbantartási ciklus alatt teljesen megszűnnek majd.
A 2-es és a majdani 4-es metró vonala felett lakók is sűrűn panaszkodtak dübörgésre, rezgésre az utóbbi időben.