2013. november. 13. 17:26 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. november. 13. 17:22 Itthon

MN: rejtélyes hiba okoz gondot a 2-es metró vonalán

A BKK újra kitolta az új biztosítóberendezés átadási időpontját az M2-es metró vonalán, mert a rekonstrukció utolsó szakszát képtelen lezárni a vállalat - írja a Magyar Nemzet. A szerelvények lassan haladnak be az állomásra, túlfutnak a peronon és nem nyitják ki az ajtót, de a hiba okát nem találják.

A Budapesti Közlekedési Központ nyáron kezdte tesztelni az M2-es metróvonalon az Alstom-szerelvényekhez igazított biztosítóberendezéseket, és bár a BKK szeptember 8-ig szerette volna lezárni a tesztidőszakot és üzemkészen átadni a 2-es metrót, ez nem sikerült, hétről hétre húzódott tovább a projekt. Nyáron csak hétvégente voltak kénytelenek pótlóbuszra szállni az utasok, ősszel már a munkanapokon is folyt a tesztelés esténként. November első hetében a közlekedési központ újra kitolta az átadási határidőt, pótlóbuszra száműzve a fővárosiakat - írja a Magyar Nemzet.

Az MTI-nek a berendezéseket szállító Siemens azt mondta, szerintük nem áll fenn komoly műszaki probléma, a teszt megfelelően zajlik, de a lapnak Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke azt mondta, a rendszer nyáron a működésképtelenség határán mozgott, azóta azonban "okosodott", kedden "már csak" olyan hibák léptek fel, mint az állomásra való lassú behaladás, az indokolatlan vészfékezés, vagy hogy a rendszer azt jelezte, a vonat túlfutott a peronon, és emiatt nem nyílt ki az ajtó.

Olyan is előfordult, hogy a rendszer minden előzetes figyelmeztetés nélkül készenléti állapotba helyezte magát. Hozzátette, ezek nem eget rengető problémák, a vonatok azonban nem tudják miattuk tartani a menetrendet, ami borít mindent. Azt, hogy pontosan mi okozza a problémát, nem lehet tudni.

Az új vonatbefolyásoló, úgynevezett CBTC-rendszer elvileg 80 kilométeres óránkénti sebességet biztosítana a 2-es metró alagútjában. Itt biztosan nem mennek majd ilyen gyorsan a vonatok, ugyanis 70 km/h-ra vizsgáztatták őket, a rendszer pedig 65 km/h-ra engedi csak felgyorsulni őket. A jövő márciusban megnyíló 4-es metrón viszont már elérhetik ezt a végsebességet a szerelvények.

Hirdetés
hvg360 Bábel Vilmos 2025. január. 10. 09:30

A szélsőjobb és Elon Musk migrációs népszavazást csinálna a német választásból, pedig sokkal többről szól

Egy végtelenül rossz hangulatban lévő Németország választ magának új képviselőket február 23-án. Gazdaság- és társadalompolitikai krízis van az országban, és ezt mostanra mindenki megérezte. Ez sok más nyugati demokráciára is igaz, de a németek jobban megszenvedik, mert a bukott modellt a sajátjuknak érezhették. Nem valószínű, hogy egy új kancellár alapvető kérdésekben másfelé vinné az országot, mint az elődje. Az ajánlat inkább az, hogy jobban csinálna hasonló dolgokat, kis változtatásokkal. A szélsőjobb közben a migráció kérdésében közelebb került a közhangulathoz, mint bármelyik másik párt. Az osztrák példától félnek a demokratikus pártok.