2013. november. 11. 15:27 MTI Utolsó frissítés: 2013. november. 11. 15:29 Itthon

Mégsem hatásos a Csiga Elixír

A Direkt Market Kft. a Csiga Elixír és Biocaptol nevű készítményének népszerűsítése során megtévesztette a fogyasztókat, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két eljárásban összesen 22,222 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

A vállalkozás tavaly május 29. és december 7. között a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban és a termék címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, kezelésére, a termék reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak. A vizsgálat során benyújtott iratok, tanulmányok azonban nem igazolták az állításokat - közölte a GVH.

A Biocaptol terméket népszerűsítő reklámjaiban pedig 2011. november 8. és 2012. június 8. között azt állította a cég, hogy a termék alkalmazásával az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni, ezen kívül az elérhető testsúlycsökkenés várható mértékére és ütemére - például "24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként" - vonatkozó állításokat is tett.

Az állításokat ez esetben sem tudták igazolni - írta a versenyhivatal.

A hivatal megállapította, hogy a vállalkozás két termékének népszerűsítése során a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, és a Csiga Elixírrel kapcsolatban megfogalmazott állítások miatt 12 millió forint, a Biocaptollal kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10,222 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

Mindkét esetben súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét elérő lapokban jelentek meg, valamint, hogy a megcélzott fogyasztói kör a gyógyhatásra vonatkozó állítások tekintetében az átlagosnál sérülékenyebb. A GVH mindkét ügyben vizsgálta a pénzvisszafizetési garancia teljesülését is, ebben a körben mindkét termékkel kapcsolatban megszüntette az eljárást. 

A hivatal egy korábbi vizsgálatában 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra, mert a Slim Intergra/Aha Tropic/Aha Tropic Slim termékéről azt állította, hogy ennek segítségével súlycsökkenés érhető el, azonban ezt nem tudta igazolni. Ezen kívül a termék összetételére, az elérhető fogyás mértékére, ütemére és a készítmény használatától várható eredményekre vonatkozó megtévesztő állításokat tett közzé - idézi fel közleményében a GVH.

Hirdetés