2013. április. 16. 15:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. április. 16. 15:48 Itthon

Veszélyes aligátorteknőst találtak a győri csatornában

A csatornát tisztitó munkás lába mellett mozdult meg az az aligátorteknős, amely valószínűleg hosszú ideje élt már a vízelvezetőben.

Hétfőn egy aligátorteknőst találtak a győri adyvárosi tónál csatornát tisztító szakemberek – írja a Kisalföld, amely fotót is közöl az állatról. A közel félméteres, tízkilós állat az egyik csatornában dolgozó munkás lábánál mozdult meg, nagyjából kitapintotta az állatot, és kiderült, hogy teknős. Mégpedig a veszélyesebb fajtából, ahogyan a teknősöket jól ismerő férfi az állat agresszivitásából kikövetkeztette. Az aligátorteknős nagyon veszélyes állat, akár az ember ujját is leharaphatja – mondta az állatra rátaláló Szalontai László, aki kihívta a győri állatkert dolgozóit. Az aligátorteknős Észak- és Közép-Amerikában honos, így egy megunt hobbiállatról lehet szó, bár tartása engedélyköteles – mondta az állatkert munkatársa. Az állatgondozó szerint a teknőst nem mostanában rakhatták ki, mivel erős szaga és D-vitamin-hiánya volt. Az állatot az állatkert terráriumházába szállították, pár hét karantén és tisztulás után az állatkert másik három aligátorteknőse közé kerül.

Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.