2013. április. 10. 16:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. április. 10. 17:44 Itthon

Németh Lászlóné: nem áremelés a pótjegy a buszokon

A napi mintegy 39 ezer autóbuszjáratból mindössze 600 járatot érintett a kiegészítő jegy-felár bevezetése – derül ki Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter Mesterházy Attila MSZP-s frakcióvezető írásbeli kérdésére adott válaszából.

A miniszter szerint a kiegészítő felár nem áremelést jelent, hanem a kiegészítő szolgáltatások, a magasabb komfort és a gyorsabb eljutás ellentételezéseként felszámított díjakat. "Legutóbb 2010. február 1-jén emelkedtek a közszolgáltatási személyszállítás díjai. A kormány a közlekedési társaságok hatékonyságának növelésével, a szervezeti struktúrák egyszerűsítésével, a vezetői létszám csökkentésével azonban biztosította a közszolgáltatási személyszállítás működtetését" – írja Németh Lászlóné válaszában.

A miniszter kitér arra is, hogy az árakban bekövetkező változásokról az érintett VOLÁN társaságok 30 nappal a bevezetést megelőzően tájékoztatták az utazóközönséget a honlapjukon, ügyfélszolgálati irodáikban, pénztáraikban és internetes menetrendi keresőikben is.

A miniszter emellett megemlíti, hogy a buszjáratok mintegy 1,5 százalékát érintő intézkedés a bérlettel rendelkező utasokat nem érinti, nekik nem kell kiegészítő jegyet váltaniuk. A bérletes és expressz autóbuszt igénybe vevő utasok számára tehát az intézkedés semmilyen többletköltséget nem jelent.

A kiegészítő jegyek bevezetése az országos besorolású, nagy távolságra közlekedő, a vasúttal részben párhuzamos, rövid eljutási időt biztosító, vagy magasabb komfortot nyújtó autóbuszjáratokon történt meg. Németh Lászlóné a pótjegy bevezetését az InterCity járatok pótjegyének rendszeréhez hasonlítja, amely több mint egy évtizede jelen van a hazai vasúti közlekedésben, de megjegyzi, hogy 2012 szeptemberében átalakították a pótjegyek díjszabási rendszerét, így a korábbi fix összegű pótjegy helyett az utazási távolsággal arányos pótjegyet kell az utasoknak megváltaniuk. A pótjegy csak a 280 km feletti, a menetjegyek mindössze 2,5 százalékát kitevő utazások esetében drágult, az összes, 260 km alatti utazási távolság esetén azonban olcsóbbá vált.

Hirdetés
Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.