Összesen 12 pályamű érkezett be a március 4-i határidőig, amelyet az őrmezői intermodális csomópont tervezésére írtak ki. Az épülő 4-es metró budai végállomásánál, a Kelenföldi pályaudvarnál olyan terminált építenének, amelyből egy helyről indulnának a helyi és a helyközi buszok. Parkolóhelyek és taxidrosztok is lesznek.
Az M4-es metró építését úgy örökölték meg a mostani városvezetők és a Budapesti Közlekedési Központ, hogy a kelenföldi végállomásnál a felszíni rendezést, az M1-M7 autópályák felől érkező autóforgalom P+R parkolóba vezetését és a Budaörs, Gazdagrét felől érkező buszok fogadását nem oldották meg – írják a BKK közleményében.
Az őrmezői oldalra a buszpályaudvar mellett P+R parkolót, kereskedelmi és vendéglátóhelyeket, taxidrosztokat és úgynevezett B+R tárolót terveznek. Itt egyszerre lehetne majd felszállni helyi és helyközi buszokra, elérhető lesz a metró, a villamos, az utasok hűtött-fűtött térben várakozhatnak. A rövid idejű várakozást lehetővé tevő K+R megállóhelyeket is kialakítanak. A kerékpárosoknak és a gyalogosoknak minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá teszik a területet.
Bevonják a fejlesztésbe azt a területet is, amelyet a Kelenföldi pályaudvar őrmezői oldalán található nyolc, használaton kívüli vágány foglal most el.
A pályázat hétfői eredményhirdetésén Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója azt mondta: Közép-Európában ez az egyik első kísérlet zárt, színvonalas intermodális buszállomásra, így fontos a jó minőségű építészeti és funkcionális kialakítás. Akár régiós szinten is mintaértékű új csomópont épülhet, de már csak a 4-es metró átadása után – tette hozzá.
A tizenegy fős bírálóbizottság munkájában Finta Sándor fővárosi főépítész elnökletével és Vitézy Dávid közreműködése mellett Takács Viktor XI. kerületi főépítész, a Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Magyar Építész Kamara, a Budapesti Építész Kamara továbbá a BKK szakértői vettek részt.
A március 4-i határidőre 12 pályamű érkezett be, mindegyik megfelelt az előírt szabályossági követelményeknek, így kivétel nélkül érvényesek és elbírálhatók voltak.
Két pályázat kapott megosztott első díjat, ezek közül választják majd ki a véglegeset a tervezési árversenyben. Mindkét munkát 6-6 millió forinttal díjazták. Egy harmadik pályaművet 4 millió forinttal jutalmaztak. Emellett még három tervet vásároltak meg egyenként bruttó egymillió forintért.
A pályázatok látványtervei a BKK oldalán láthatóak.