Itthon HVG 2012. december. 19. 16:21

A média közgépei

Olykor profi, de rosszakaró, a legtöbbször dilettáns és tenyérbe mászó – így minősítik szakemberek a közpénzből finanszírozott propagandát. A tíz legnagyobb állami hirdetőtől tízmilliárdnál is több forint landolt Fidesz-közeli cégeknél.

Már októberre überelte tavalyi egész éves árbevételét a reklámszakma Közgépje, az I.M.G. Inter Media Group Kft. A Kantar Media – listaárakon alapuló – becslése szerint az idei első tíz hónap tíz legnagyobb állami hirdetője összesen 10,5 milliárd forintot költött, ebből 4,6 milliárdot az I.M.G.-nél. Holott a 90 százalékban Patonai Péter egykori MFB-vezér – e minőségében 1999–2001-ben Simicska Lajos Fidesz-közeli oligarchának, az állami bank akkori stratégiai szakértőjének közvetlen munkáltatója – tulajdonában álló cég tavaly is jól szerepelt: a négymilliárdos forgalom 200 millió forint osztalékot hozott. A kincstári ügynökségként számon tartott I.M.G.-nél is jobban futott a nemzetközi Publicis Groupba tartozó – a Starcom és Zenith Optimédia összeolvadásával létrejött – Vivaki-csoport: listaárakkal számolva 4,7 milliárdot kaszált.

Az állami reklámok színvonaláról, illetve az ilyen propagandában rejlő üzletről a HVG év végi dupla számában olvashatnak.

Hirdetés
hvg360 HVG 2025. február. 21. 13:50

Európának meg kell értenie az amerikai álláspontot, és nem hisztériázni

Trump első elnöki hónapjában a legrosszabb forgatókönyv vált valóra: felforgatja az amerikai kormányzatot, és olyan vehemenciával külpolitizál, amitől mindenki tartott. Európának azonban nagyon gyorsan észhez kellene térnie, és kezébe vennie az irányítást, mert a régi világ már nem fog visszatérni, és még az is előfordulhat, hogy teljesen magára marad – ez volt a témája a HVG Címlapsztori rendezvényének, ahol Yaro Patrice külpolitikai szakértő és Csizmazia Gábor, az NKE adjunktusa volt a vendégünk.