Tisztázná a UPC-levél ügyét a média- és hírközlési biztos
A média- és hírközlési biztos egyeztetést kezdeményezett a UPC-vel a napokban az ügyfeleknek megküldött félreérthető levél miatt.
Bodonovich Jenő média- és hírközlési biztos személyes egyeztetést kezdeményezett a UPC tájékoztató levelével kapcsolatban - közölte csütörtökön az NMHH.
Mint ismert, a hírközlési szolgáltató az előfizetői szerződéseinek új formában történő megkötésére levélben tett ajánlatot ügyfelei részére. A tájékoztató szerint az új szerződés ráutaló magatartással jönne létre, azaz az értesítés kézhezvételét követően a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével.
A biztos a hozzá érkezett panaszok alapján indult eljárása során megvizsgálja az előfizetőket ért esetleges érdeksérelmeket - közölte a médiahatóság.
A UPC Magyarország a hatályos jogszabályoknak és az érvényes szerződési feltételeknek megfelelően ajánlja előfizetőinek a szerződésük ráutaló magatartással történő megkötését - közölte a cég korábban.
Index: aggályos a UPC levele
Az elektronikus hírközlési törvény lehetővé teszi a telekommunikációs cégeknek az egyoldalú szerződésmódosítást, de csak bizonyos feltételekkel és meghatározott esetekben. A UPC mostani egyszerű postai levele nem felel meg ezeknek a feltételeknek, például azért sem, mert nincs dátum a küldeményen – írja az Index.
A pontatlanság miatt nem tudni, miről szólnak a változások. Ráadásul a cég honlapján már közzétettek olyan ÁSZF-módosítást is, ami a tranzakciós adók áthárításáról szól, és ez pedig nemcsak formai változásokat jelent, ahogy a cég azt kommunikálja.
A UPC keddi közleményében egyébként szerepelt, hogy új szerződéskötésről van szó, és az is, hogy miért teszik ezt. A jogi nyelvet nem ismerő laikusoknak azonban ez a szöveg nehezen értelmezhető.
Mindenesetre a UPC által követett megoldás aggályos, a szerződés megszüntetése és egy új szerződés létrehozása ebben a formában nem elfogadható. A magánjogi szabályok alapján ilyen módon nem jöhet létre új szerződés. A szerződés megszüntetését a jelenleg hatályos jogszabályok alapján az a fő szabály, hogy abban a formában kell végrehajtani, ahogy létrehozták – hacsak a felek közös megegyezéssel nem kezelik eltérő módon – emlékeztetnek a cikkben.
Úgy tűnik, a gyakorlatban arra sincs igazán lehetőség, hogy az ügyfelek ne fogadják el a szerződést: a facebookos panaszok alapján az online ügyintézés bonyolult, a telefonos ügyfélszolgálat pedig rendkívül túlterhelt, előfordul félórás várakozás is, aminek a díját az ügyfél fizeti, ha nincs UPC-s telefonja.