21. század: telefonon modernizál a közigazgatás
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala jelentős fejlesztésekbe kezd. A cél egy olyan telefonos ügyfélkiszolgálási rendszer létrehozása, amely az év minden napján 0-tól 24 óráig rendelkezésre áll. A 2013-as projektet EU-s forrásokból finanszírozzák.
Bővítik a telefonos ügyfélszolgálat szerepét a közigazgatásban: a tervek szerint az eddiginél több ügyet lehet majd intézni telefonon, az év minden napján, nonstop - közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) szerdán.
A tárca közleménye szerint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) jelentős fejlesztésekbe kezd, a cél pedig egy olyan telefonos ügyfélkiszolgálási rendszer létrehozása, amely az év minden napján 0-tól 24 óráig rendelkezésre áll. Az új rendszer Magyarország egész területéről kék számon, helyi tarifával lesz hívható, és külföldről is el lehet majd érni.
A telefonos ügyintézés - elsősorban tájékoztatás és igénylések elindítása - alapjait megteremtő projekt 2013-ban valósul meg európai uniós forrásokból. Ezt követően bővülhet azoknak az ügyeknek a száma, amelyeket telefonon is lehet majd intézni - tájékoztattak.
Közölték ugyanakkor azt is, hogy az ügyfelek azonban nemcsak telefonon, hanem faxon, sms-ben, illetve e-mailben is tájékozódhatnak a közszolgáltatásokról, többek között a személyi okmányok igényléséhez szükséges iratokról, és időpontot is foglalhatnak.
"A fejlesztéssel megvalósuló ügyfélbarát megoldások kényelmesebbé és gyorsabbá teszik a folyamatokat (például az útlevél, személyi igazolvány, jogosítvány pótlását), és az ügyfelek számára lehetőséget teremtenek arra, hogy ügyeik intézését rugalmasabban illeszthessék munkaidejükhöz, napi életritmusukhoz" - írta közleményében a KIM.