Lesznek, akik sajnálhatják a szovjet metrókocsik kivonását
Forgalomba állításuk óta hiba nélkül közlekednek az Alstom Metropolis-szerelvények Budapesten a 2-es vonalon – mondta Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezetének elnöke csütörtökön. Szerinte a szovjet Ev és 81717-es szerelvényeket kivonása után a segédvezetőkre már nem lesz szükség, de emiatt elbocsátás nem lesz a BKV-nál.
A forgalomba állítás után természetes, ha néhány hiba előfordul, de az Alstomok esetében erre nem volt példa, az elmúlt három hétben egyszer sem kellett kivonni szerelvényt meghibásodás miatt – mondta a szakszervezeti elnök.
A 22-ből összesen nyolc vonat van Magyarországon, ebből két szerelvény fut az alagutakban a csúcsidőszakban, hatórás üzem után pedig melegedésvizsgálatra viszik őket. A harmadik szerelvénynek a napokban zajlik a hatósági vizsgája, a forgalomba várhatóan a jövő héten kerülhet.
Gulyás Attila azonban felhívta a figyelmet arra, hogy a már levizsgázott szerelvényeken a Siemens biztosítóberendezését is tesztelni kell, és a járművezetők képzése is ezeken zajlik, így a forgalomban nem mindig tudnak részt venni.
Mivel a vonalon a régi, Domino biztosítóberendezés üzemel, de az új Siemenst is kiépítették már az Alstomok számára, ennek beüzemeléséig az új vonatokon segédvezetők is szolgálnak.
Miután a szovjet Ev és 81717-es szerelvényeket kivonják, a segédvezetőkre már nem lesz szükség, de őket vagy átképzik, vagy a 4-es metróra irányítják majd át, elbocsátás emiatt a BKV-nál nem lesz – mondta Gulyás Attila.
Hozzátette, eddig mintegy negyvenen szerezték meg a típusvizsgát abból a 150 emberből, akik a Metropolisokon dolgoznak majd.