2012. június. 04. 16:58 MTI Utolsó frissítés: 2012. június. 04. 18:41 Itthon

Megvan a végleges engedély, jöhetnek az új metrók

Megadta a végleges típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóság a 2-es metróvonalra készült francia Alstom Metropolis típusú szerelvényekre - közölte a hatóság hétfőn.

Az eljárás során mérésekkel, szakértői vizsgálatokkal megállapították, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel az Országos Vasúti Szabályzatban előírt biztonsági szintnek, és a szerelvény biztonságosan üzemeltethető. A végleges típusengedéllyel elkezdhető a szerelvények üzembe helyezési eljárása – közölte a hatóság.

Az Alstom hétfői közleményében megerősítették, hogy az NKH június 1-jei határozatával megadta a végleges típusengedélyt. A cég módosításokat hajtott végre a szerelvények fékrendszerén, valamint növelte az üzemi fék rendelkezésre állását áramszünet esetére.

Az engedélyeztetési eljárás részeként a prototípus szerelvények átfogó tesztelésen estek át. A franciaországi és a budapesti tesztekkel, valamint a közelmúltban a 2-es metróvonal alagútjában megvalósított négyezer kilométeres tartampróbával együtt a prototípus járművek összesen körülbelül 35 ezer kilométert futottak.

Az Alstom közölte: a végleges típusengedély birtokában megkezdhetik a 22 új, öt kocsiból álló szerelvény leszállítását Budapestre. A megállapodás szerint havonta három szerelvényt kell átadniuk. Ezek leszállítása és az ellenőrző tesztek után, az üzembe helyezés előtt a BKV-nak mindegyik szerelvényre meg kell szereznie az üzembe helyezési engedélyt.

Az Alstom tavaly augusztus 17-én juttatta el két kérelmét az NKH-hoz, miután megállapodott a fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. A fékrendszerrel kapcsolatban az NKH tavaly november 11-én adta meg a derogációt, a tartampróbát március végén teljesítették a szerelvények.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.