Itthon MTI 2012. március. 24. 08:12

Fotók: így dolgozik a világ legnagyobb vasútjavító gépe

A világ legnagyobb vasúti alépítmény-javító berendezésével megkezdődött a Szajol és Püspökladány közötti vonalszakasz felújítása.

A szerkezet az elején és a végén egy-egy mozdonnyal mozgatott teljes szerelvény hossza eléri az 1,1 kilométert. A szerelvényen láncszerűen elhelyezett gépeket dízelmotorok hajtják, amelyek összteljesítménye 5450 lóerő, fogyasztásuk pedig óránként mintegy 700 liter.

A most kezdődött pályarekonstrukció várhatóan 2015 októberében fejeződik be, az Európai Unió támogatásával, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg, a támogatás teljes összege bruttó 161 milliárd forint.

Szakember beszélget kollégájával
MTI/Bugány János
Törökszentmiklós-Bartapusztánál dolgozik a gép
MTI/Bugány János
A gép 1000 tonna súlyú és 270 méter hosszú
MTI/Bugány János
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.