Itthon MTI 2012. március. 24. 08:12

Fotók: így dolgozik a világ legnagyobb vasútjavító gépe

A világ legnagyobb vasúti alépítmény-javító berendezésével megkezdődött a Szajol és Püspökladány közötti vonalszakasz felújítása.

A szerkezet az elején és a végén egy-egy mozdonnyal mozgatott teljes szerelvény hossza eléri az 1,1 kilométert. A szerelvényen láncszerűen elhelyezett gépeket dízelmotorok hajtják, amelyek összteljesítménye 5450 lóerő, fogyasztásuk pedig óránként mintegy 700 liter.

A most kezdődött pályarekonstrukció várhatóan 2015 októberében fejeződik be, az Európai Unió támogatásával, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg, a támogatás teljes összege bruttó 161 milliárd forint.

Szakember beszélget kollégájával
MTI/Bugány János
Törökszentmiklós-Bartapusztánál dolgozik a gép
MTI/Bugány János
A gép 1000 tonna súlyú és 270 méter hosszú
MTI/Bugány János
Hirdetés
Kult Köves Gábor 2025. január. 22. 20:00

Magasabbra a tetőt, Lazlo! - kritika A brutalista című filmről

Remekműnek lett kikiáltva, és már temérdek díjat besöpört az Amerikába szakadt fiktív magyar építész, a holokauszt-túlélő Tóth László története. De vajon fellelhetők-e a remekműre utaló jelek abban a 215 percben, amit a szépen szenvedő Adrien Brodyval töltünk?