Sikeresen teljesítette a 4000 kilométeres próbafutást a 2-es metró vonalán az új Alstom-szerelvény – írja saját információira hivatkozva az Index. Áprilisban vagy májusban elvileg kiadhatja a típusengedélyt a közlekedési hatóság, de utazni majd csak ősszel lehet az új metrókocsikon.
A 4000 kilométeres próbafutást kétszer újra kellett indítani: egyszer azért, mert túl kicsi volt a fedélzeti kamerarendszer memóriája, másodszor pedig azért, mert kinyílt a vezetőfülke ajtaja menet közben. Mindkét hibát orvosolták.
Az Alstom-kocsik 4000 kilométeres tesztfutása február elején indult. Ezt a távot hiba nélkül kell teljesíteni, ha hibát tapasztalnak, akkor a javítás után le kell nullázni a kilométerszámlálót és újrakezdeni a tesztet. A tesztfutás alapján adja majd ki a típusengedélyt az Alstom-kocsikra a közlekedési hatóság.
Az Index azt írja, hogy a 4000 kilométeres próbafutás nem számít túl "kimerítőnek", az orosz kocsik 30-40 évvel ezelőtt 100 ezer kilométeres próbát futottak.
A típusengedélyért erősen megszenved a gyártó, a közlekedési hatóság a kocsik fékrendszere miatt sokáig húzódozott. A fékrendszer szoftverén végül módosított az Alstom, és a közlekedési hatóság is engedett: megadta a magyar jogszabályok alóli mentességet a francia cégnek – emlékeztetnek a cikkben.
Ha minden jól megy, ősszel már lehet Alstom-kocsikkal utazni a budapesti 2-es metró vonalán.