Első fokon elutasította a szegedi 2-es villamos kivitelezésének csúszásával kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelést a Szegedi Törvényszék csütörtökön. A villamospályának eredetileg még 2010. szeptember 18-ra kellett volna elkészülnie, de a forgalom végül csak néhány napja, március 2-án indult el az új vonalon.
Lakatos Péter bíró a határozat indoklásakor azt mondta: a villamosvonalon 2011. augusztus 23-án tartottak üzempróbát, melyet sikeresnek kell tekinteni, mivel a Szegedi Közlekedési Társaság valamennyi villamostípusa végighaladt a pályán. A jogszabályok alapján a megrendelő nem tagadhatja meg az építési beruházás átvételét olyan jelentéktelen hibák miatt, amelyek a rendeltetésszerű használatot nem akadályozzák.
A bíróságnak így csak azt kellett vizsgálnia, volt-e olyan a kivitelezést hátráltató ok a módosított határidő és a sikeres üzempróba időpontja között, amely felróható a kivitelező konzorciumnak.
A perben született szakértői vélemény szerint több, a szerződéskötéskor előre nem látható probléma is akadályozta a munkát, elsősorban a közművek áthelyezésével volt baj.
Emellett a kivitelezőknek - alvállalkozó bevonásával - alapterv szintű tervezést is el kellett végezniük. Ezeknek az eredeti vállalkozási szerződésben nem szereplő dokumentumoknak az elkészítése hét hónapot vett igénybe.
A bíróság több millió forintos perköltség megfizetésére is kötelezte az önkormányzatot. Faludi Csaba, a felperes várost képviselő ügyvéd, a határozathirdetés után újságíróknak azt mondta: konzultálnak az önkormányzattal, utána döntenek arról, fellebbeznek-e.
A 2-es villamosvonal 3040 méteres vágányrendszerének, felső vezetékeinek, valamint a kapcsolódó egyéb építmények kivitelezésére 2009. december 4-én kötött szerződést az önkormányzat a cseh OHL ZS. a. s. vezette konzorciummal 2,085 milliárd forintos nettó vállalkozási díjért.