2012. március. 02. 07:44 MTI Utolsó frissítés: 2012. március. 02. 11:44 Itthon

Vitézy megvédte a vitatott új személyszállítási törvényt

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint az új személyszállítási törvénnyel a jelenlegi, nehezen alkalmazható szabályok helyett egységes jogi keretrendszer jön létre a közösségi közlekedésben.

Vitézy Dávid a sajtóban megjelent bírálatokra reagálva az MTI-nek azt mondta: nem igaz, hogy a jogszabály akár Budapesten, akár az ország más részein a szolgáltatás romlását, színvonalának csökkenését eredményezné, ellenkezőleg, a törvény új lehetőségeket biztosít a javítására. Mint mondta, a törvény nem írja elő, hogy melyik vonalon hány busz közlekedjen, mivel ezt a megrendelők döntik el, de egységes keretszabályozás jöhet létre.

Kifejtette: a törvény egyebek mellett biztosítja a Budapest területén már működő közös bérletrendszer kiterjesztésének lehetőségét az agglomerációra, szabályozza a sztrájk esetén nyújtandó elégséges szolgáltatás mértékét, összhangba hozza a magyar és az uniós jogot, és megszüntet több, a buszos és a vasúti jogszabályok között ma fennálló ellentmondást.

Vitézy Dávid kiemelte: a BKK számára rendkívül fontos, hogy a törvény biztosítja a megrendelői és a szolgáltatói szerepek szétválasztását. Hozzáfűzte, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén megalkotta a közlekedésszervező kijelöléséhez szükséges rendeletet. Ezzel biztosították, hogy a BKV a jogszabályoknak megfelelően működhessen 2012 május elsejétől, amikor életbe lép a cég új, uniós szabályoknak is megfelelő szolgáltatási szerződése - tette hozzá.

Fontos továbbá a vezérigazgató szerint, hogy a törvény lehetővé tenné azt, a BKV menetrend szerinti hajójáratokat indítson, és a taxiszabályozás is változhat, előírhatják az egységes arculatú, színvonalú, környezetvédelmi besorolású járművek használatát a taxiközlekedésben.

A vezérigazgató szerint az "igényvezérelt" tömegközlekedési szolgáltatásokat (iránytaxik) tévesen állították párhuzamba a sajtóban az afrikai és a közel-keleti országokban működőkkel. Mint mondta, a törvény a szervezett, közfinanszírozott személyszállítás kapcsán hozza be ezt az elemet a rendszerbe, míg egyes fejlődő országok ilyen eszközei piaci alapon működnek a tömegközlekedés helyett. Hozzátette: a BKK élni kíván az igényvezérelt tömegközlekedés lehetőségével, mivel ez a fajta szolgáltatás olcsóbb, hatékonyabb és az utasok számára is kedvezőbb.

Az elmúlt napokban többen is bírálták a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium törvénytervezetét.

A Népszabadság szerdán azt közölte, hogy "minimalista" közösségi közlekedés kialakításához alapoz a személyszállítási törvény. A lap írása szerint ha zöld utat kap a törvény, akkor a vasút mellékvonalai mentén fekvő településekre nemhogy vonat, de busz sem jár majd mindig. Arról pedig, hogy hol és milyen járatok közlekednek majd, a kormány, illetve az önkormányzatok által megbízott "közlekedésszervező" dönthet.

Az atv.hu az igényvezérelt szolgáltatásokról azt írta, hogy az lényegében a közel-keleti, észak-afrikai államokból ismerős iránytaxiknak felel meg. Ez az utas jelzésére induló, változó útvonalon és időpontokban közlekedő, és kisebb befogadóképességű járművekkel működő járatokat jelentene.

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.