2011. november. 16. 21:06 MTI Utolsó frissítés: 2011. november. 16. 20:55 Itthon

Fonyódról irányítják a dél-balatoni vonatokat

Beindították szerdán a dél-balatoni vasútvonal megújult központi forgalomirányítási rendszerét Fonyódon. A Szabadbattyán és Nagykanizsa közötti 150 kilométeres szakasz távvezérlését közel 2,3 milliárd forintos beruházással tették korszerűbbé és biztonságosabbá.

A dél-balatoni vasútvonal 21 állomásán lépett működésbe az ország egyik legmodernebb, uniós szabványnak is megfelelő központi forgalomirányító berendezése. A fejlesztéssel a Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes vasútvonal 15 megállóhelye biztosítóberendezésének távvezérlése, továbbá 6 állomás központi forgalomellenőrzése vált lehetővé a fonyódi központon keresztül.

Ennek révén egyebek közt a vágányok beállításáról nem a helyi szolgálatban lévő vasutas gondoskodik, hanem a központból végezheti el a műveletet a forgalomirányító. Könnyebben áttekinthetők a vasútforgalmi adatok, ezáltal hatékonyabbá a közlekedésszervezés. Az automatikus adatrögzítéssel a menetirányítókat tehermentesítik, de korszerűbbé válik az utas-tájékoztatás, és forgalomhoz igazítottan vezérlik majd a peronvilágítást is. 

Szűcs Lajos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium főosztályvezetője a magyar vasút életében újabb mérföldkőnek, hatékonyabbnak, gazdaságosabbnak és biztonságosabbnak nevezte a megújult irányító rendszert. Szólt arról is, hogy várhatóan lesz lehetőség a következő uniós támogatási ciklusban forráshoz jutni a vasút korszerűsítésének folytatásához.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója XXI. századi megoldásnak nevezte az új forgalomirányító rendszer beindítását, amely kijelöli az irányt, hogy merre kell a vasútnak fejlődnie. A szegedi vasútvonalon már bevezetett és bevált irányítási rendszertől a költségmegtakarítás és a közlekedésbiztonság növelése mellett az utas-kiszolgálás minőségének javulását, valamint a vasútvonalak hatékonyabb kihasználását várják. Szólt arról is, hogy Németországban már 7 vasúti forgalomirányító központ működik, és távlati cél, hogy Magyarországon is 4 ilyen központot alakítsanak ki.

Sörös Ferenc, a kivitelező Prolan Irányítástechnikai Zrt. elnök-vezérigazgatója méltatta a beruházásában résztvevő 15 alvállalkozó munkáját, amelynek révén sikerült 510 nap alatt kivitelezni a beruházást. Szólt arról is, hogy a fejlesztés újszerű finanszírozási konstrukcióban valósult meg. A költségeit a Prolan állta, amit a MÁV az új rendszer biztosította megtakarításokból fizet majd ki 2 év türelmi idő után 10 év alatt. A megállapodás értelmében a következő 15 évben a Prolan végzi a rendszer hibaelhárítási és karbantartási feladatait. 

Hirdetés
Címkék
Kult Kovács Bálint 2024. december. 27. 20:00

„Nem hívtak el a castingra, úgyhogy azt mondtam, nem lesz műtét”

Hogy Major Erik generációja egyik legjobb színésze, az is jelzi, hogy háromszor is jelölték a legígéretesebb pályakezdő díjára, és idén meg is nyerte a Színházi Kritikusok Céhe elismerését. A Radnóti Színház színészével bűnöző édesapja örökségéről, szeretetlenségről és arról is beszélgettünk, miért érezte úgy, visszaadhatja élete egyik legfontosabb főszerepét.