Tíz felső-középkategóriás járművel gyarapodott a Vitézy Dávid vezette Budapesti Közeledési Központ (BKK) - írja a Blikk. A BKK részletes közleményben cáfolta a cikkben megjelenteket.
A Vitézy Dávid által vezetett Budapesti Közlekedési Központ (BKK) alig száz főt foglalkoztat, mégis tizenkét darabos luxusautó-flottáról írtak alá bérleti szerződést - írja szerdai számában a Blikk. A lap szerint tíz extrákkal felszerelt, felső-középkategóriás Skoda Superb már meg is érkezett a BKK-hoz, és az egyiket Vitézy Dávid, illetve a főtanácsadó Nagy Levente sofőrrel használja. (A 26 éves Vitézynek nincs jogosítványa - jegyzi meg a lap.)
A Blikk szerint egy Skoda Superb 7-12 millió forintba kerül, felszereltségtől függően. A lap felidézi, hogy Vitézy korábban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnökeként, és a BKV felügyelőbizottsági tagjaként felemelte a szavát a BKV flottabeszerzése miatt, és kezdeményezte az autóbérlési szerződések nyilvánosságra hozatalát.
A Blikk mai számában megjelent cikk hemzseg a hazugságoktól, valótlan állításoktól, a cikket megrendelésre írták és szándékosan valótlan állításokkal történő lejáratás a célja - reagált a BKK, amely szerint tényszerűen nem igaz, hogy luxuskocsival furikázik a BKK minden tizedik dolgozója, ahogy egyáltalán az sem, hogy bármely dolgozója luxuskocsival furikázna. A központ szerint az sem felel meg a valóságnak, hogy 12 luxuskocsiról írt alá a szerződést a BKK.
"Tényszerűen nem igaz, hogy 10 db Skoda Superb állna a BKK birtokában. Tényszerűen nem igaz, hogy Nagy Levente kollégám használna bármilyen szolgálati autót, nincs ilyen juttatása és nem is használ. Tényszerűen nem igaz, hogy a havi bérleti díj 2-400 ezer forint közötti, ugyanis átlagosan havi nettó 135 ezer forint a bérleti díj, melyet a BKK fizet" - írja a BKK közleménye.
A BKV gépjárműparkjának és gépjárműhasználatának racionalizásának első lépcsője volt a feladatátadáshoz kapcsolódó járművek átadása. Ennek keretében került sor a BKV Zrt. által kötött tartós bérletre irányuló szerződés megosztására a BKV Zrt. és a BKK Zrt. közt oly módon, hogy a szerződés keretein belül a BKK-nak lehetősége nyílt legfeljebb 12 személygépkocsi átvételére - tette közzé a BKK.
"Ténylegesen azonban összesen 9 db járművet vettünk igénybe a szerződés keretein belül, mellyel nem csak a BKK, hanem részben a BKK Közút szükségletei is kiszolgálhatók" - olvasható a közleményben, amely szerint a szerződés eredményeként Vitézy Dávid vezérigazgató egy, korábban a BKV különböző középvezetői által használt Skoda Superb gépjármű igénybe vételére jogosult, mely közel 50 ezer kilométert futott.
"A BKK vezetői által használt többi jármű is Skoda márkájú, részben Superb, részben Octavia típusúak, hasonlóan a BKV által eddig is használt flotta járműveihez. A járművek havi nettó bérleti díja átlagosan 135 ezer Ft. Szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy ehhez hasonló járművek a mai piaci, finanszírozási stb. viszonyok közt csak jelentősen drágábban lennének bérelhetők" - teszi hozzá a BKK.
"A különbség oka, hogy a BKV Zrt. ezt a maihoz képest előnyösebb szerződést még a világgazdasági nehézségek kezdete előtt kötötte, éppen ezért a BKK felelősen járt el, amikor új eljárás helyett a korábbi szerződéshez csatlakozott. Itt jegyezzük meg, hogy éppen ebből kifolyólag a BKK-nak nem volt mozgástere a típusok kiválasztásában, azokat a BKV által korábban lefolytatott közbeszerzési eljárás eredménye szabta meg".
A fővárosi bérpolitikai irányelvek szerint a BKK-nál az igazgatók és a főosztályvezetők jogosultak céges gépjármű használatára, ezzel szemben a BKK-nál dolgozó 9 főosztályvezetőből mindössze 3 fő használ személygépkocsit - írja a közlemény.
"Vezetőink – így a vezérigazgató is – a napi használat során részben tömegközlekedési eszközökkel járnak, azonban ez nem mindig és minden útirányon lehetséges. A BKK a hozzá rendelt intézményrendszer átalakítása során arra törekszik, hogy az ágazat szétszórtan működő cégeit egy helyszínen helyezze el, törekedve ezáltal a napi kapcsolattartással járó az utazási, közlekedési kényszer csökkentésére is, jelenleg azonban a Parking Óbudán, a BKK Közút Újbudán, a BKV Erzsébetvárosban, a Taxi Kft. Krisztinavárosban, a BKK pedig a Belvárosban működik, a társaságok között napi szinten szükséges a személyes kapcsolattartás" - indokolja az autóhasználatot a BKK.