Akár tárcavezetőket, államtitkárokat szállító gépkocsivezetők is érintettek lehetnek abban az üzemanyaglopás-sorozatban, amit a közelmúltban leplezett le a kormányzati kocsikat üzemeltető és a sofőröket foglalkoztató Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság – írja a Blikk. A lap szerint 38 sofőr rendszeresen visszaélhetett a rábízott üzemanyagkártyákkal, és nem kizárt, hogy havonta akár százezres, milliós kárt is okozhattak.
A benzinlopásokra egy átfogó vizsgálat derített fényt – mondta a Blikknek egy neve elhallgatását kérő minisztériumi forrás. Feltűnt, hogy egyes kocsik túl sokat fogyasztanak. A gépkocsivezetőknek minden út után el kell számolniuk a megtett kilométereket, és egy benzinkártyáról tankolnak, vagyis nem kell készpénzben fizetniük a kutakon. Ebből derült ki, hogy sok sofőr túl gyakran jár a benzinkútra.
A KEF ezért a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére vizsgálatot kezdett. Tételesen ellenőrizték az elszámolásokat, és kiderült, a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) körülbelül 130 sofőrjének igen nagy része érintett az ügyben.
A közigazgatási tárcától a Blikket úgy tájékoztatták: a 38-ból 33 sofőr az ő alkalmazásukban van, 5 pedig a rendőrségnél, illetve Belügyminisztériumnál és a Vidékfejlesztési Minisztériumnál dolgozott. A sofőrök nagy részét elküldték, a többiek kirúgása pedig folyamatban van. Azt azonban titkolják, hogy melyik minisztériumi vezetőket fuvarozták a csalók – olvasható a cikkben.
A tárca a cikkre reagálva azt közölte szerda délelőtt, hogy nem 38, hanem 37 sofőr felelőssége merült fel, és egyikük sem a szaktárca alkalmazottja.
A Blikknek "a KIM azt a tájékoztatást adta, hogy az üzemanyagkártya használathoz kapcsolódó vizsgált esetekben 37 gépkocsivezető felelőssége merült fel, ebből 32 gépkocsivezető tartozott a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) – amely többek között a gépkocsik karbantartásáért is felel - állományába, a többi 5 gépjárművezető pedig a BM, a VM illetve az ORFK állományába" - írta közleményében a minisztérium.
Úgy tudni, a sofőrök módszere egyszerű volt. Amikor tankoltak, legtöbbször kannákba, vagy idegen autókba töltötték a naftát az üzemanyagkártyák terhére. Azt a KIM nem tudta megmondani, mióta folyt a visszaélés, és mekkora a kár, mert a vizsgálat még tart.
A vétkesek a botrányt nem ússzák meg szimpla elbocsátással, a vizsgálat lezárultával a KEF feljelentést tesz.