Kiszervezi a BKV a reklámeladást - az ellenzék nem örül
Külső céget bíz meg a BKV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a BKV járművein lévő reklámfelületek értékesítésével - döntött szerdai ülésén a Fővárosi Közgyűlés. Az ellenzék aggályosnak tartja a döntést.
György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes előterjesztésében azt írta, jelenleg a BKV közvetett módon, bérleti szerződés keretében értékesíti a felületeket, erre három céggel kötöttek szerződést. A módosításra négy verzió készült, a vizsgálat megállapította, hogy a legkedvezőbb az lenne, ha a tulajdonosi jogokat a BKV vagy a BKK gyakorolná, és az értékesítési feladatokat egy szakmai bérlő végezné. Ennek keretében az értékesítést és a kihelyezést egy informatikai rendszer felügyelné, új cserepaneles rendszert alakítanának ki a járművek külső felületén, a reklámhelyek 10 százalékát pedig a BKV visszatarthatja a fővárosi tulajdonú vagy egyéb nonprofit cégek, intézmények közérdekű reklámjainak megjelenítése céljából. Az előterjesztés vitájában György István hangsúlyozta, piaci felmérések szerint legalább hét-nyolc cég indulhat majd a pályázaton, és nem vonják vissza a kiírást, mert a mostani rendszeren változtatni akarnak.
Hanzély Ákos (LMP) azt mondta, a panelos rendszerrel egyetértenek, de több hiányossága van az előterjesztésnek. Mint mondta, most majd minden reklámcégnek van felülete a BKV-nál, mert a Peron kft. továbbértékesítette az általa bérelt felületet. Ez az állapot tarthatatlan, mert így a fővároshoz a bevételek csupán 10 százaléka érkezik meg. A kiírás ennek a megváltoztatására nem alkalmas - tette hozzá. Losonczy Pál (Jobbik) közölte, hasonló aggályaik vannak, mint az LMP-nek. Hozzátette: "belső berkein belül" kellene tartania a BKV-nak a reklámhelyek értékesítését, mert ezzel egymilliárdot spórolna a cég. Tüttő Kata (MSZP) a vitában a kiírás módját tartotta aggályosnak, majd közölte, egy rossz szerződést rosszabbra cserélni nem jó megoldás. A nyertes céget nyilvános versenyeztetési eljárásban választják ki, a közérdekű reklámok megjelenésének alapelveit a BKK dolgozza ki. A BKV éves reklámbevétele 500 millió forint.