Mától kevesebb metró jár Budapesten, miután számos túlkoros szerelvényt kivontak a forgalomból. A főpolgármester döntött így a közelmúltban történt kisebb-nagyobb metrótüzek miatt. Az Index helyszíni tudósítói nem tapasztaltak fennakadást.
Az intézkedés 43 metrókocsit érint, ezek több mint 40 éve járták az alagutakat. A városvezetés számításai szerint 10-15 másodperccel hosszabb a várakozási idő két metrójárat között. A metrós szakszervezet szerint azonban ez az idő percekkel nőhet, ha további kocsik hibásodnak meg.
Az alapállapot az lett volna hogy a 2-es vonalon kicserélik a kocsikat, és a maradék használt kocsik között selejteznek, de ez az Alstom-ügy miatt nem valósulhatott meg. Az, hogy ez miért jött ilyen hirtelen, annak nyilván komoly műszaki és biztonságtechnikai okai vannak - mondta Berényi János a Közlekedéstudományi Intézet tanácsadója a Klubrádió Reggeli Gyors című műsorában.
Az csak pletyka lehet, hogy azért ne kapta meg a hatóságtól az üzembehelyezési engedélyt az Alstom, mert képbe került egy fontosabb szállító – mondta Berényi János. Az, hogy a meglévő 2-es és 3-as vonalon kevesebb metró jár, sajnos a budapestiek kénytelenek leginkább elviselni. A helyzet azonban nem egyedülálló. Németországban más okból ugyan, de néhány évvel ezelőtt szintén korlátozták a földalatti szerelvények számát - tette hozzá a Közlekedéstudományi Intézet tanácsadója.
Gulyás Attila, a metrósok szakszervezetének (VTDSZSZ) elnöke hétfő reggel az Indexnek azt mondta: a 10 százalékkal kevesebb kocsival is meg lehet valósítani az eddigi menetrendet, baj akkor lehet, ha valamelyik kocsi elromlik, azt ugyanis nem fogják tudni pótolni. A portál helyszíni tudósítója szerint átlagosan 2 perc 40 másodperc telt el két szerelvény érkezése között, fennakadás nem volt.