Drasztikus módszert választottak Sopronban az adósságok behajtására
A fűtőtesteket és vízórákat humánus okokból csak a fűtési szezon végén kezdte leszerelni a szolgáltató, amely azért választotta ezt a megoldást, mert máshogy nem lehet őket kizárni a rendszerből úgy, hogy másokat ne károsítsanak meg.
Leszereli a fűtőtesteket és a melegvíz órát a Sopron Holding Zrt. azokban a lakásokban, ahol a tulajdonosok nagy hátralékot halmoztak fel, és fizetni sem akarnak. A cég munkatársai közben minden héten személyesen is felkeresik azokat, akik két hónapnál régebben nem törlesztettek, hogy beszedjék tőlük a tartozás 2,5 százalékát.
A Sopron Holding úgy döntött, él a törvény adta jogával, és április utolsó hetén megkezdte a hátralékkal rendelkező, fizetési hajlandóságot nem mutató ügyfeleknél a távhőszolgáltatás felfüggesztését. A cég május 3-áig 242 millió forint kintlévőséget regisztrált, az adósság leginkább az elmúlt pár évben keletkezett.
Ezzel párhuzamosan a szolgáltató április 1-jétől vezette be az úgynevezett heti díjbeszedő rendszert is, amely azt jelenti, hogy a cég munkatársai hetente felkeresik az adósokat, hogy elmaradásuk 2,5 százalékát beszedjék. A fűtőtesteket és vízórákat humánus okokból csak a fűtési szezon végén kezdte leszerelni a szolgáltató, amely azért választotta ezt a megoldást, mert máshogy nem lehet őket kizárni a rendszerből úgy, hogy másokat ne károsítsanak meg - olvasható a cég honlapján.