A BKV próbálja megakadályozni, hogy megismétlődjön a néhány héttel ezelőtti baleset, amikor is a Forgách utca és az Árpád híd közti alagútban kiégett egy metrókocsi.
Akkor a tüzet az okozta, hogy a jármű URH-készülékében túlmelegedett egy ellenállás. Ez csak akkor nem okozott volna problémát, ha a készülék közelében nem lett volna gyúlékony anyag. Az utasteret azonban pozdorjával burkolták be annak idején a gyártók.
A Blikk azt írja: emiatt elég egyetlen banális hiba, hogy újból felcsapjanak a lángok. A lap úgy tudja, a BKV-nál külön munkacsoportot hoztak létre, hogy az összes kocsiban elhárítsák a veszélyhelyzetet.
Megkérdezték a BKV-t és a BKK-t arról, hogy ha ilyen veszélyesek a szerelvények, miért nem állítják le őket, és ki biztosítja az utasok biztonságát, de nem kaptak választ. A Nemzeti Közlekedési Hatóság sem mondott semmit, Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezeti vezetője viszont megerősítette a lapnak, hogy ez okozta a bajt.
„Bárki láthatja nap mint nap az utastér zöld borítását, az valójában furnérlemez. Kevés ennél jobban égő anyagot ismerek. Ötven évvel ezelőtt a tervezők nem számoltak ezzel a lehetőséggel, és akkoriban nem is voltak ilyen szigorú tűzvédelmi előírások, mint ma” – magyarázta Gulyás.
A tervezési hibára zért nem derült eddig fény, mert mostanra kerültek ilyen rossz állapotba a járművek. A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a BKV az utóbbi években már csak a legszükségesebb karbantartásokat végezte el rajtuk.