A II. kerületi önkormányzat szerint a fővárosi LMP-frakció a budai fonódó villamosok projektjéről szóló közleménye "téves állítások halmaza", céljuk pedig nem más, mint újabb politikai hangulatkeltés.
A főváros II. kerületi önkormányzata nyilatkozatban reagált az LMP korábbi közleményére, mely szerint a Fidesz belharcainak áldozatává válhat a budai fonódó villamosok projektje. Az LMP szerint a beruházásról még a II. kerület által felkért szakértő, a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) is azt állapította meg, hogy a kerület által felvetett problémák nagy része valótlan. Mint írták: szó sincs a közúti forgalom zavarásáról; a projekt egyértelműen hasznos és támogatandó. Szerintük a II. kerület egyszerűen hazudik, amikor azt állítja, hogy a tanulmány őket igazolja.
A II. kerületi önkormányzat sajtóközleménye szerint viszont "ha az LMP valóban elkötelezett lenne annak irányába, hogy mielőbb megkezdődjön a budai kötöttpályás közlekedés fejlesztése, inkább üdvözölte volna, hogy a - hangsúlyozottan szakmai - vitában álló felek közötti kompromisszum végre körvonalazódni látszik". Az önkormányzat szerint az LMP közleménye "alapvető tévedéseket" tartalmaz. Példaként kiemelték, hogy téves az az állítás is, mely szerint a II. kerület rendelte volna meg a KTI által készített szakértői anyagot. Mint írták: a tanulmány egy kétszintű szakértői vizsgálat keretében a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megbízásából készült a felmerült problémák tisztázására.
Az LMP azon állítása pedig, mely szerint "a II. kerület hazudik, amikor azt mondja, hogy a szakértői anyag alátámasztja aggályait", azt bizonyítja, hogy a közlemény írói nem is olvasták el a hivatkozott tanulmányt - jegyezték meg hozzá. A II. kerületi önkormányzat közleményében ezt követően a KTI tanulmányának több részletét is idézte. Külön kiemelték a részt, melyben a KTI úgy fogalmaz: "összességében a fonódó villamos projekt kétütemű megvalósítására tett II. kerületi javaslat logikus".
Az önkormányzat azt is felidézte, hogy a KTI emellett azt is írta: "a II. kerületi Önkormányzat részéről feltétlenül jogos észrevétel, hogy ha a közúti forgalomnak a Frankel Leó út bizonyos szakaszán továbbra is igénybe kell vennie a villamospályát, akkor a jelenlegihez képest több mint háromszor sűrűbben közlekedő villamosok jelentősen akadályozzák majd a közúti forgalmat". Az önkormányzat emlékeztetett, korábban négy fő témakörben fogalmazták meg aggályaikat. Az egyik ilyen volt az Árpád fejedelem útjának közúti kapacitáscsökkenése. Mint írták, a KTI ennek kapcsán azt jegyezte meg, hogy a tervezett forgalmi változtatásokkal érezhetően csökken a híd alatti szakasz "áteresztő képessége".
Emellett a közlemény szerint a II. kerület lakóutcáinak jelentős forgalomnövekedésével és az ennek nyomán fokozódó környezeti terheléssel kapcsolatos felvetésüket is igazolta a KTI tanulmánya, amely szerint amíg az alsó rakparton nem bővítik a közúthálózatot, "a torlódó forgalom csak a Rózsadombon keresztül találhat magának alternatív útvonalat, ami kevéssé kívánatos". Ezek a torlódások pedig a KTI szerint a II. és III. kerületi zöldövezetek úthálózatát terhelik, amely "többlet-környezetterhelést okozhat" - hangsúlyozták.
A II. kerület által említett harmadik kifogás az volt, hogy a Vízivárosban élő lakosság parkolási lehetőségei drasztikusan csökkenhetnek, pótlásuk kérdéses. Erre reagálva a kerület tájékoztatása szerint a szakértői vélemény is azt írta: "a parkolási mérleg érezhetően romlik majd". Ezeken túl az önkormányzat annak megválaszolását kérte, hogy a tervezett fejlesztés valóban megfelelően alátámasztott-e, s valóban indokolt-e. A szakértői anyag pedig egyebek mellett azt írta: a Frankel Leó úton a kapacitáskihasználtság csúcsórában 2024-re éri el a 70 százalékot, így ez a rendszer nincs összhangban a valós utazási igényekkel.
Az önkormányzat a budai fonódó villamosok fejlesztésében azt a megoldást keresi, amely mind a II. kerület lakóinak, mind a város más részeiből tömegközlekedéssel érkezőknek az érdekeit szolgálja - hangsúlyozta a II. kerületi önkormányzat közleménye.