2011. április. 29. 10:30 MTI Utolsó frissítés: 2011. április. 29. 10:22 Itthon

Elbocsátások a révkomáromi hajógyárban

Szeptember végéig összesen 150 alkalmazott elbocsátását tervezik a dél-szlovákiai révkomáromi hajógyárban. Ebből 50 alkalmazottnak március végével már meg is szűnt a munkaviszonya.

Az elbocsátás hivatali dolgozókat és szakmunkásokat  egyaránt érint  - írja az Új Szó című pozsonyi napilap pénteki száma. "A hajógyár még tavaly októberben jelezte, hogy 50 embert készül  elbocsátani, ezt a számot októberben 80-ra, majd idén április 20-án 150-re módosította – mondta az Új Szónak Silvia Szomíková, a révkomáromi munkaügyi hivatal szóvivője, hozzátéve, hogy a gyárban eredetileg 2011. június 30-ig tervezték végrehajtani a tömeges elbocsátást, majd a határidőt szeptember 30-ra módosították.

Az okokat a munkáltató nem köteles bejelenteni a hivatalnak. A hajógyár nem adott ki állásfoglalást a létszámleépítésről. Silvia Szomíková tájékoztatása szerint a munkaügyi hivatal szakemberei napokban tárgyalnak a hajógyár illetékeseivel az elbocsátott személyek elhelyezkedési lehetőségeiről, illetve esetleges átképzésükről.

A többségében magyarok által lakott Révkomáromban 1898-ban kezdődött a hajógyártás. A város legjelentősebb ipari üzeme az 1947-ben alapított Szlovák Hajógyár, amelynek jelenleg mintegy 530 alkalmazottja van.

Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. május. 12. 18:15

Rajt hajnal négykor, bukás a kanyarban legelésző tehenek miatt – 100 éve lett kerékpáros nagyhatalom Magyarország

Szerdán rajtol Budapesten a jubileumi Tour de Hongrie, amelynek történetét száz évvel ezelőtt kezdték írni. A körverseny rövid időre a régió egyik legfontosabb amatőr versenyévé vált, profi marketinggel és nagy nevekkel a mezőnyben – amíg a nagy szponzor halála, a pénztelenség és a rémes nemzetközi helyzet véget nem vetett a hőskor ragyogásának.