Fizetni kell a parkolásért ősztől Salgótarján teljes belvárosában
Fizetni kell a parkolásért Salgótarján tágabban vett belvárosában szeptembertől, a bevételből a működési hitelt akarja visszafizetni az önkormányzat. Erről csütörtökön a fideszes többség szavazataival határozott a közgyűlés, az ellenzéki képviselők sarcnak, büntetésnek minősítették a döntést.
A parkolási övezet kiterjesztésére 300 millió forintot költ az önkormányzat, ebből 145 millióba kerül a parkolóórák telepítése. Évente 100 millió forintos bevételre számítanak, és kötelezettséget vállaltak arra, hogy a bevételt a működési hitel visszafizetésére fordítják.
A Vásártértől az Acélgyári útig három parkolási övezetre osztják Salgótarján belvárosi részét, ezekben óránként 300, 250, illetve 200 forintot kell majd fizetni. Három típusú - általános, kedvezményes és szektorra szóló - bérletet lehet majd vásárolni, a szűk belváros területére azonban nem váltható bérlet.
A salgótarjáni lakosok 16 ezer forintért vehetik meg az éves bérletet a másik két övezetre, míg a fizetős szektorban lakók évi 4 ezer forintért hagyhatják autójukat a ház előtt. A fizetős területen székhellyel vagy telephellyel rendelkező gazdálkodó szervezetek, illetve az ott dolgozó nem salgótarjáni lakosok is 16 ezer forintért vehetnek éves bérletet.
A csütörtöki közgyűlési vitában az ellenzéki MSZP képviselői azt vetették fel, hogy a rendelet az áruházba irányítja a vásárlókat a belvárosi kis üzletekből, és a parkolási kiadás miatt drágulnak majd a szolgáltatások. Sérelmezték, hogy az önkormányzat évi 100 millió forintot szed be a lakosoktól, de ezért szerintük semmilyen ellenszolgáltatást nem nyújt, az sem garantált, hogy a bérlettulajdonosoknak jut majd parkolóhely. Volt, aki azt fogalmazta meg, reméli, hogy nem a tervezett új parkolóház versenyképességének biztosítása a rendelet célja.
Lőrincz Gyula, a városfejlesztési iroda vezetője előterjesztőként elismerte, hogy sok embert érint hátrányosan a döntés, az "senki számára nem öröm", de közlése szerint azt nem lehet halogatni. A rendelet céljának a parkolás "forgási sebességének" növelését és a működési hitel törlesztését nevezte, és kitért arra, hogy a város mindenkori vezetése már 2004 óta foglalkozik ezzel a kérdéssel. Mint mondta, a tarifa, "valóban nem mondható alacsonynak", de még elviselhető terheket ró az igénybevevőkre.
Eötvös Mihály (független) alpolgármester azt emelte ki, hogy Salgótarjánban kedvezőbbek lesznek a bérletárak, mint Egerben vagy Nyíregyházán, és a kedvezményes, 16 ezer forintos bérlet megvásárlását javasolta a salgótarjániaknak, mivel annak ára egy hónapra számítva csak 1300 forint.
Székyné Sztrémi Melinda (Fidesz) polgármester hangsúlyozta, hogy hatéves munka van a döntés mögött, vagyis az nem elhamarkodott, a kérdésre pedig a negyedéves tapasztalatok alapján érdemes majd visszatérni.