2010. november. 26. 15:05 MTI Utolsó frissítés: 2010. november. 26. 15:10 Itthon

Befejeződött a dél-budai tehermentesítő út építése

Befejeződött a dél-budai tehermentesítő út 17 éve megkezdett építése, az M1-M7-es autópályán Budapestre érkezők ezen az úton érhetik el a leggyorsabban a Lágymányosi hidat. A beruházás 2,5 milliárd forintos költségéből több mint egymilliárd forint európai uniós forrás.

A pénteki projektzáró rendezvényen György István főpolgármester-helyettes emlékeztetett arra, hogy a közút első két szakaszát, a Szerémi utat és az Egér utat 1993-ban, illetve 1998-ban adták át, és hogy a beruházást évekig a helyi civil szervezetek és a környezetüket védő lakók tiltakozása kísérte.

A városvezető reményét fejezte ki, hogy a most átadott kiszélesített Andor és Galvani utca környezetkímélő beruházásnak bizonyul. György István arra is felhívta a figyelmet: az urbanizáció elkerülhetetlen folyamat, és nincs garancia arra, hogy egy adott városrészben vagy utcában minden ugyanúgy marad, mint amikor a lakók odaköltöztek. Jelezte: bízik abban, hogy a beruházás valamennyi budapesti érdekét szolgálja majd.

Az MTI kérdéseire a főváros szakértői elmondták, hogy korábban az út hat tonna össztömegű korlátozás alá esett, most azonban már a 12 tonnás gépjárművek is áthaladhatnak rajta. Az MTI-nek arra a felvetésére, hogy a korábbi városvezetés azt ígérte, lezárják a kétszer kétsávos főútról a kertvárosi, zöldövezeti utcákba nyíló lehajtókat, ám ez a legtöbb helyen nem történt meg, Németh László, a közlekedési ügyosztály alosztályvezetője arról beszélt: biztosítani kellett azt is, hogy az ott élők ki tudjanak jutni az útra.

Közölte azt is, hogy lakossági panaszok esetén a főváros forgalmi felülvizsgálatot indíthat, és így módosíthatják a jelenlegi közlekedési rendet. Jelezte azonban: nem számítanak arra, hogy a forgalom a kis utcákba áramlik, ez csak akkor lenne így, ha dugók alakulnának ki az úton.

A beruházás során kétszer kétsávosra szélesítették az Andor utcát, valamint a Galvani utca egy szakaszát. A csaknem két kilométeres útszakaszon 27 ezer négyzetméter új útburkolat és 6700 négyzetméter járda épült, továbbá négy új jelzőlámpás csomópont is létesült.

A beruházás részeként kicserélték az út menti épületek nyílászáróit, valamint több száz fát és cserjét ültettek az út és a házak közé. A korábbi városvezetés idején ígért zajvédő fal azonban csak néhány méteren készült el. A szakemberek szerint ugyanis a tízemeletes házak mentén csak az első egy-két szinten élőknél csökkentené a zajt, az afeletti szinteken nem.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.