2010. november. 18. 12:39 MTI Utolsó frissítés: 2010. november. 18. 12:36 Itthon

Ők segítik a kormány országkommunikációját

Megújult az Országmárka Tanács, amely a kormány országkommunikációval kapcsolatos munkáját segíti.

A kormányzati kommunikációs államtitkárság az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében azt írta: a tanács tagsága a kultúra, a kreatív gazdaság, a tudomány és a hagyományos üzleti élet kiemelkedő egyéniségeivel bővül, tagjai között pedig nincsenek politikusok. A civilekből álló testület megbízatását társadalmi munkában végzi. Társelnökei Papp-Váry Borbála stratégiai kommunikációért felelős helyettes államtitkár és Prőhle Gergely kulturális diplomáciáért felelős helyettes államtitkár.

Az Országmárka Tanács munkáját továbbra is támogatja Törőcsik Mária, a közgazdaságtudomány kandidátusa, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának egyetemi tanára, Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója, Batta András, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem rektora, Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke, Méhes Márton, a bécsi Collegium Hungaricum igazgatója, Nagy Bálint, az IBS marketingtanszékének vezetője és Somlyai Dóra, a MOL-csoport kommunikációs igazgatója.

Mellettük az idén csatlakozik a tanácshoz Ablonczy Balázs, az ELTE Bölcsészettudományi Kara Művelődéstörténeti Tanszékének adjunktusa, Aczél László, a Young and Rubicam Budapest Kft. ügyvezetője, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) elnöke, Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és PR vezetője, Bitter Brunó, a Next Wave stratégiai igazgatója, Cseri Miklós néprajzkutató, muzeológus, a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum főigazgatója, Finta Sándor építész, Káel Csaba filmrendező, Kopek Gábor, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektora, Kopp Mária, a Magatartástudományi Intézet tudományos igazgatóhelyettese, a Semmelweis Egyetem és az MTA Mentális Egészségtudományok társult kutatócsoport vezetője, Lakatos Zsófia, a Hill and Knowlton PR-ügynökség magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója, a Magyar PR Szövetség alelnöke, Rudolf Péter Jászai Mari- és Kiváló Művész díjas színész, film- és színházrendező, Szénássy Alex, a Laboratory Group tulajdonosa és Zoób Kati divattervező.

A kormányzati kommunikációs államtitkárság közleményben azt írta, a kormány célja egy karakteres, hiteles országkommunikáció felépítése annak érdekében, hogy Magyarország a kultúrától a gazdaságon át a kormányzatig egységes üzenettel és arculattal jelenhessen meg a hazai és a nemzetközi nyilvánosság előtt. A pozitív országkép kialakítása, amely nemzetpolitikai, oktatási, tudományos, kulturális, külpolitikai és kommunikációs feladatok egységét jelenti, nemzetgazdasági érdek is. A kormány döntése értelmében az országmárka fejlesztése a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárságának a feladata.

A megújult Országmárka Tanács november 17-én, szerdán tartotta első ülését Budapesten. A tanács feladata, hogy szakmai hozzáértésével, rendszeres véleményezéssel, észrevételezéssel és javaslattétellel támogassa a kormány országkommunikációval kapcsolatos döntéseinek előkészítését, megalapozását - olvasható a kommünikében.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.