Nem lesz BuBi: elfelejthetjük a fővárosi bringadokkolókat
Miután az ajánlatkérő Parking Szervező, Fejlesztő és Tanácsadó Kft. képtelenné vált a szerződés teljesítésére, nem hirdetett eredményt a 75 (plusz 10 százalék) kerékpár dokkoló tervezésére kiírt nyílt közbeszerzésre.
Az MTI májusi híre szerint a rendszer a belső városrészekben 70-80 dokkoló állomással és összesen 1 000-1 100 kerékpárral indult volna. A beruházás várható költsége bruttó 1,32 milliárd forint - közölte akkor a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája. Pesten 60, Budán 13 gyűjtőállomást alakítottak volna ki, állomásonként átlagosan 22 dokkolóval. A gyűjtőállomásokat egymástól 300-400 méterre lettek volna, közterületeken (parkolósávokban és gyalogos felületeken), a legfontosabb közlekedési csomópontok közelében, illetve a közösségi közlekedési megállóktól távolabb található utazási célpontok mellett.
Az akkori hír szerint a kerékpárok felvétele és leadása önkiszolgáló módon történt volna, bankkártya, hitelkártya, chipkártya vagy mobiltelefon használatával. A Fővárosi Önkormányzat 2009 júniusában nyújtotta be azt az európai uniós pályázatot, amely egy nyugat-európai mintájú közösségi kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítását szolgálta. A kormány döntése alapján a főváros pályázata hazai és uniós forrásból 900 millió forint támogatásban részesülhetett.
Szeptember közepén az ajánlatkérő közölte a névválasztási pályázat eredményét is: BuBi lett volna a budapesti automata kerékpárkölcsönző neve. A közbeszerzésre négy ajánlat érkezett. Az ajánlattevők a következők voltak: UVATERV Zrt., Közlekedés Unió Konzorcium, Budapest Főváros Városépítési Tervező Kft., illetve a SPEOS-COWI Magyarország Konzorcium.