Magyar találmány tartja napok óta lázban a technológiai újításokra fogékony közönséget és a szaksajtót. A Stringbike-on nincs lánc, erős műanyaghuzalok hozzák mozgásba a kerékpárt.
A Schwinn-Csepel a padovai kerékpárvásáron mutatta be először a Stringbike nevet viselő legújabb fejlesztését. A bringát nem lánccal hajtja a kerékpáros, csigák és kötelek viszik át az energiát a hajtókarokból a kerékre. Bár működési elve egyszerű, nem könnyű elsőre felfogni, hogyan is forog a gép. A Schwinn-Csepel üzemében az egyik feltaláló segítségével ismerkedtünk az újdonsággal.
"Még a kilencvenes években, egyetemista korunkban kerékpároztunk sokat a budai hegyekben. Sok problémánk volt a kerékpárok láncaival, és akkor jutott eszünkbe először, hogy egy olyan bringát építsünk, amelynek nincs lánca. Évekkel később, amikor be akartam indítani a fűnyírómat, jöttünk rá a kézenfekvő megoldásra" - vázolta dióhéjban az ötlet születését Kolhéb Róbert, a Stringbike egyik feltalálója és fejlesztője.
Szerinte a kerékpárt a hajtókarok, a lengőkarok és a kötelek helyzetéből adódóan némileg könnyebb hajtani, mint hagyományos, lánccal felszerelt társait. Mivel teljes terhelés alatt és álló helyzetben is egyaránt könnyű váltani vele, tulajdonosa hegymenetben sem veszít a lendületén.
A Stringbike-ot a tervek szerint hamarosan gyártani kezdik, de nem lesz olcsó. A különleges hajtóművel szerelt bicikli ára 2500 euró körül lesz - tudtuk meg Klimon Pétertől a Schwinn-Csepel vezérigazgatójától.