Print-online integráció a HVG-nél
A print és online értékesítési divíziók tavaszi integrációját követően a HVG cégcsoport ősztől átszervezéseket hajt végre annak érdekében, hogy egyes print és online termékei közös irányítás alá kerüljenek. A nemzetközi trendeknek megfelelően a HVG is a több platformú tartalomelőállításra koncentrál majd, és ennek megfelelően alakítja szervezetét is – indokolta a döntést Szauer Péter vezérigazgató.
A cégcsoport stratégiájának megfelelően a HVG hetilap mellett több divízió jön létre a HVG Zrt. keretein belül, amelyek olyan önálló tematikus termékcsoportokat fognak majd át, mint a karrier, az üzlet, az életmód és a technika, és a szerkesztőségeiket közös newsroom szolgálja majd ki.
Egységes irányítás alá kerülnek a csoport különféle különkiadványai és havilapjai. A tradicionális különszámok és HVG Plusz szakmai kiadványok mellett HVG Extra néven új különszámsorozat is indul, melynek első tagja az ősz elején megjelenő Pszichológia című lap lesz. A jogalkotáshoz kapcsolódó tematika is bővül ősszel, egy munkajogi különszámmal.
A divíziókban a webes és a print tartalmak fejlesztése is közös irányítást kap, már ennek megfelelően indul útjára több mobil digitális fejlesztés. Elsőként a hvg.hu, a jobline.hu és a techline.hu iPhone-applikációja jelenik meg a piacon. A digitális tartalomfejlesztés kiterjed majd a piacon megjelenő más új smart eszközökre, így az iPad-ra is.
A tematikusan csoportosított oldalak és lapok között értékesítési, marketing és tartalmi szempontból szorosabb szinergiákat lehet kiépíteni – mondta Dely Tamás, aki az egyesített print-online tartalommenedzsment és fejlesztés irányításáért lesz a felelős, de megtartja az online cégben betöltött vezérigazgatói pozícióját is.
A szervezeti struktúra átalakítása érinti a cégen belüli prepress, fotó és dokumentációs, továbbá a konferenciaszervező tevékenységet is, az új struktúrában ezek a részlegek a teljes termékportfólió számára szolgáltatnak majd.
Az átalakítás keretében fontos hangsúlyt kap a költséghatékonyabb üzemeltetés. A gazdasági válság és a hirdetési piac zsugorodása miatt ugyanis lehetetlenné vált, hogy minden részleg minden feladat ellátására külön erőforrásokat alkalmazzon. Ennek megfelelően egyes pozíciókat összevonnak, csökken a print és nő az online tevékenységgel foglalkozók száma.
A struktúraátalakítás mellett a HVG hetilapot érintő legfontosabb változás, hogy szeptember közepétől megújul a lap külalakja, új rovatok indulnak. Stílus néven aktuális kultúra és életmódrovata lesz a hetilapnak, heti kulturális ajánlóval, a Prizma rovat pedig a tudomány és a technika híreit közli majd – jelentette be Vass Péter, a HVG főszerkesztője. A kategóriájában piacvezető hetilap, amelyet jelenleg közel 300 ezren olvasnak, e lépésekkel kívánja erősíteni pozícióját a politikai-gazdasági lappiacon.