2010. május. 19. 12:42 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. június. 09. 13:42 Itthon

A HVG veszi át a Hírszerző.hu-t

Az egyedi hangvételű, a Medián Webaudit 2010 áprilisi adatai szerint havi 407 ezres egyedi látogatottságú Hírszerző hírportállal bővül a HVG Online Zrt. webes kiadványcsaládja - erről született előzetes megállapodás a részvénytársaság és a szájt tulajdonosa, Szabados Krisztián között.

A megállapodás értelmében június 1-től Gavra Gábor eddigi főszerkesztő irányításával, változatlan profillal folyik tovább a szerkesztőségi munka, ugyanakkor a szájt menedzselési, marketing- és hirdetésszervezési tevékenységét a HVG cégcsoport végzi majd. Az üzlet a domainnév, az eszközök és a szerkesztők átvételére vonatkozik.

A Hírszerző profilja alapvetően nem változik, megfelelő előkészítés után beilleszkedik majd a HVG Online tartalomfejlesztési stratégiájába és értékesítési portfóliójába - közölte Dely Tamás, a HVG Online Zrt. vezérigazgatója.

Szabados Krisztián a számos pályázó közül azért választotta a HVG-t, mert - ahogy fogalmazott - "a HVG neve egyet jelent a független, minőségi újságírással, így a Hírszerző tovább viheti azt a szellemiséget, amelyet az elmúlt években következetesen képviselt".

Szabados Krisztián azért döntött az eladás mellett, mert pénzügyi erőforrásait az általa vezetett Capital Group cégcsoport külföldi terjeszkedésére, a Riskandforecast.com weboldal fejlesztésére és Magyarország első SMR-honlapjának, a hirlabor.hu-nak a piaci bevezetésére kívánja fordítani.

A Hírszerző.hu-val a HVG online webes portfóliója 15 szájtra bővül. Az akvizíció célja, hogy a minőségi tartalom iránt érdeklődő internetezők több hiteles, egyedi hírhez, információhoz jussanak a magyar közéletről. A Hírszerzővel együtt havi 2 millióra* nő a cégcsoport látogatóinak száma, akik 35 millió oldalletöltést generálnak. A HVG Online a Hírszerzővel együtt már eléri a 18-49 év közötti, AB státuszú, diplomás internetezők 45,7%-át**. A lefedettség növekedése kedvező lehetőséget kínál a hirdetőknek is ezen csoportok hatékony elérésére.

Az online tartalomszolgáltató piac - részben az új technikai lehetőségek nyomán  - jelentős növekedési potenciállal bír, e szegmens erősítése szervesen illeszkedik a HVG stratégiájába.

A Hírszerző.hu 2005-ben indult, a Capital Group Zrt. cégcsoport tagjaként. Látogatói jellemzően 25 évnél idősebb AB státuszú, magasan kvalifikált olvasók. A híroldal elsősorban bel- és gazdaságpolitikai témákkal foglalkozik.

A HVG Online Csoport folyamatosan bővülő portfóliója kiterjed az információközvetítés, az infotainment és az internetes piacterek területére is. A weboldalak üzemeltetése mellett magazinok kiadása és országos állásbörze szervezése is a cég profiljába tartozik.

Források:
*Medián Webaudit 2010/04. hó (HVG Online: 1,7 millió UV, 31 millió PI, hirszerzo.hu: 407 ezer UV, 4,6 millió PI)
** Ipsos - Gemius SA: 2010/01. hó

Hirdetés