2010. március. 17. 14:23 MTI Utolsó frissítés: 2010. március. 17. 14:21 Itthon

Szemkamerás felvételen nézhetjük, mire figyel a vásárló

A Mai Piac és a GfK Hungária Piackutató Intézet új, közös rovatának célja, hogy szemkamerás kutatások segítségével bemutassa, a fogyasztók milyen szempontokat vesznek figyelembe egy vásárlási döntés – ezúttal mosószer-vásárlás – során.

A szemkamerás felvételeken azt látjuk, hogy a megfigyelt alany pupillája merre irányul, a fogyasztó mit vesz észre (jelen esetben) vásárlás közben. Érdemes megfigyelni a márkahű és a nem annyira tudatos vásárló közötti különbségeket: míg az egyik szinte pillanatok alatt dönt, és semmilyen POS-aktivitás nincs rá hatással, addig a másik vásárló foglalkozik a színekkel, a kiszerelésekkel, az árakkal, satöbbi – és valamennyire megérintik az eladáshelyi üzenetek is. Az árak fontosságát is szépen nyomon tudjuk követni az egyik résztvevőnél. Érdemes még szintén odafigyelni a széles kihelyezések hatására a vásárló pupillájára.

Nézze meg a felvételt!

Hirdetés
hvg360 Kovács Gábor 2025. január. 02. 17:30

A lebukás idején Mészáros Lőrinc lánya is érdekelt volt exférje "brutális" kartellezésért megbírságolt cégében

Meglehetősen furcsa Mészáros Lőrinc exvejének kartellügye. Amely egyébként Mészáros Ágnes kartellügye is, 2022-ben, a válás előtt még érdekelt volt férje cégében. A szóban forgó közbeszerzést Mészáros Lőrinc érdekeltsége nyerte, a kartellező exvő ajánlata a bírálatig sem jutott. A legfurcsább, hogy az amúgy közbeszerzésbajnok Homlok Zsolt miért pont a válás környékén “buktatta le magát”. Gyanítható, hogy a jogállam kicsavarásával kiosztott NER-büntetésről van szó.