2010. március. 17. 14:23 MTI Utolsó frissítés: 2010. március. 17. 14:21 Itthon

Szemkamerás felvételen nézhetjük, mire figyel a vásárló

A Mai Piac és a GfK Hungária Piackutató Intézet új, közös rovatának célja, hogy szemkamerás kutatások segítségével bemutassa, a fogyasztók milyen szempontokat vesznek figyelembe egy vásárlási döntés – ezúttal mosószer-vásárlás – során.

A szemkamerás felvételeken azt látjuk, hogy a megfigyelt alany pupillája merre irányul, a fogyasztó mit vesz észre (jelen esetben) vásárlás közben. Érdemes megfigyelni a márkahű és a nem annyira tudatos vásárló közötti különbségeket: míg az egyik szinte pillanatok alatt dönt, és semmilyen POS-aktivitás nincs rá hatással, addig a másik vásárló foglalkozik a színekkel, a kiszerelésekkel, az árakkal, satöbbi – és valamennyire megérintik az eladáshelyi üzenetek is. Az árak fontosságát is szépen nyomon tudjuk követni az egyik résztvevőnél. Érdemes még szintén odafigyelni a széles kihelyezések hatására a vásárló pupillájára.

Nézze meg a felvételt!

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2025. február. 18. 19:45

Aki fél Hollywoodot bepalizta: a világ legsármosabb szélhámosa, Christophe Rocancourt

Máig Christophe Rocancourt az egyik legismertebb francia Hollywoodban, akinek ünnepelt sztárok, modellek és szépségkirálynők keresték a társaságát – többüket feleségül is vette. Kimagasló színészi képességeit és hihetetlen meggyőző erejét azonban nem a filmvásznon kamatoztatta: hol francia nemesnek, hol a Rockefeller család örökösének vagy Sophia Loren törvénytelen fiának, hol filmproducernek vagy menő bokszpromóternek adta ki magát, hogy a lehető legtöbb pénzt csalja ki áldozataiból. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.