BKV-tender: Széles Gábor és Regőczi Miklós egy csapatban
A BKV-tól 35 millió forintos végkielégítéssel távozó egykori MSZP-SZDSZ-es székesfehérvári képviselőt, Regőczi Miklóst nevezték ki nemrég az Eurobus-Invest Zrt. vezérigazgatójává. A cégnek jelentős befolyása van a BKV midibusztenderén induló, Széles Gábor érdekeltségébe tartozó VT-Transman Kft.-ben.
Újabb BKV-botrány: milliárdok Regőcziéknek címmel közölt cikkében a Magyar Nemzet arról ír: a BKV-s titokszobák működtetésében, az összességében sok milliárd forintos tanácsadói szerződések megkötésében döntő szerepet játszó és a tömegközlekedési vállalattól 35 millió forintos végkielégítéssel távozó Regőczi Miklós ismét milliárdokért dolgozna a BKV-nak. Regőczit ugyanis nemrég kinevezték az Eurobus Invest Zrt. vezérigazgatójává. Márpedig az Eurobus Invest Zrt.-nek jelentős, befolyásoló tulajdoni része van a VT-Transman Kft.-ben, amely a BKV úgynevezett midibuszainak beszerzésére kiírt pályázaton is indult.
A Magyar Nemzet ugyanakkor még említést sem tesz arról, hogy az Eurobus Invest Zrt. többségi tulajdonosa a Széles Gábor tulajdonában álló Videoton Holding Zrt. - ezért is nevezik a VT-Transmant Széles érdekeltségébe tartozó cégnek. Széles Gábor jobboldali kötődésű milliárdos vállalkozó, médiavállalkozásai (Echo Tv, Magyar Hírlap) is erősen jobboldaliak.
A VT-Transman egyébként több BKV-s közbeszerzés nyertese volt még akkor, amikor a tömegközlekedési vállalatot Antal Attila igazgatta. De a cég neve felmerült a pécsi helyi tömegközlekedési botránynál is, a teljes pécsi járműparkot kiszervező, majd bérbeadó cég, a Hungarian Bus Zrt. ugyanis a Kiter-csoport érdekeltségébe tartozott, akárcsak korábban a VT-Transman. A Magyar Nemzet ezzel kapcsolatban megjegyzi: a Kiter-csoport a pécsi botrány kirobbanása előtt egy offshore cégbe menekítette ki vagyonát, részesedését pedig a VT-ben az Eurobus vette át.