2009. augusztus. 04. 19:40 MTI Utolsó frissítés: 2009. augusztus. 04. 19:29 Itthon

Mobiltelefonos vonatjegyvásárlást ígér a MÁV

Mobiltelefon-egyenleg terhére történő vasúti menetjegy-vásárlást biztosító rendszer kiépítésére kezdeményezett közbeszerzési eljárást a MÁV-START Zrt.

A társaság hangsúlyozza: a már működő e-Ticket rendszeren belüli fejlesztéssel az utasok telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is választhatnak menetjegyet, várhatóan az év végétől.
   
A vásárlást a MÁVDIREKT helyi tarifával hívható telefonszámának tárcsázása után az ügyfélszolgálat munkatársai bonyolítják majd le. Az utasok egy 10 számjegyből álló kódot kapnak a hívás befejeztével, amelyet a pályaudvarokon elhelyezett menetjegy automatákba kell beütniük a jegy megszerzéséhez - ismerteti a rendszert a cég.
   
A vasúttársaság megjegyzi: a jelenlegi törvényi szabályozás mellett a mobiltelefon-egyenleg terhére történő vásárlásnál csak teljesárú menetjegyeket, valamint IC pót- és helyjegyeket válthatnak az utasok.
   
A MÁV-START tájékoztatása szerint a 2008. június 16-án indított internetes jegyértékesítési rendszerben az utasok mintegy 330 ezer jegyet vásároltak egy év alatt, a regisztrált és aktivált felhasználók száma 67.620. A tranzakciók többsége a hétvégén történik, a legtöbb internetes menetjegyet a Keleti pályaudvaron vették át az utasok - fűzik hozzá. 

Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.