2009. április. 03. 15:55 MTI Utolsó frissítés: 2009. április. 03. 17:18 Itthon

Fékhibás az új metrókocsi prototípusa

Hibát talált a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az új Alstom metrókocsi prototípusának fékrendszerében, ezért felfüggesztették a prototípus szemléjét, amíg a gyártó ki nem javítja a problémát - erősítette meg az MTI-nek az NKH az egyik internetes hírportál értesülését pénteken.

Az Index értesülései szerint a fékcsövekkel van probléma, amelyekre vészhelyzet vagy áramszünet esetén van szükség, amikor működésbe lépnek a légfékek. Ezeket a fékcsöveken keresztül táplálják levegővel.
 
Az NKH azt közölte az MTI-vel, hogy a szerelvény alvázának vizsgálata során a biztonsági fék munkahengerénél, a féktömlő csavart a hatósági eljárás vezetője szabadkézzel meg tudta lazítani, egy esetben pedig a fékcsövet szét tudta húzni. Ez a vizsgált munkahengerek mintegy felénél járt ilyen eredménnyel - tették hozzá.
  
Ezt követően a gyártó kérte a járműszemle határozatlan időre történő felfüggesztését - írta az NKH, hozzátéve, hogy a gyártónak a hibát ki kell vizsgálnia, javítania és erről vizsgálati dokumentációt készítenie; a hatósági próba csak ez után folytatódhat.
  
Kiricsi Karola, a BKV Zrt. szóvivője elmondta, hogy az új metrószerelvény prototípusa még nem áll a közlekedési társaság tulajdonában, jelenleg az átadás-átvétel zajlik, amelynek egyik eleme a részletes vizsgálat. Hangsúlyozta, hogy az új szerelvény tesztje még el sem kezdődött, arra majd az átvételi eljárás után kerülhet sor, amelynek egyik alapfeltétele, hogy a jármű műszaki állapota kifogástalan legyen. A prototípusnak 15 ezer kilométert kell futnia, mielőtt a többi szerelvény tesztje elkezdődhet.
 
A  biztonsági fékrendszer egyik elemének meghibásodásán kívül a hatóság nem talált más problémát az Alstom metrónál - tette hozzá Kiricsi Karola. A meghibásodás nem konstrukciós hiba, hanem az összeszerelés figyelmetlenségéből fakadhatott. A BKV is átvizsgálja a járművet saját szakembereivel.
 
Kiricsi Karola emlékeztetett: a 2-es metró vonalára érkező metrószerelvények engedélyezési eljárása nyár közepéig zárulhat le, a szerelvényeket pedig - a tervek szerint - nyár végétől, ősz elejétől kezdi szállítani a gyártó. 
 
Gallatz Zoltán, az Alstom Transport regionális igazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, hogy „a metró szerelvény egy komplex műszaki berendezés, amely egy repülőgéphez hasonlóan mintegy egymillió alkatrészből áll. Éppen ezért a forgalomba állítás előtt az ilyen berendezéseket alapos és átfogó teszteknek kell alávetni. Az M2 metróvonal prototípus szerelvénye esetében ez az átfogó tesztelés most zajlik".


Hirdetés
hvg360 Matalin Dóra 2025. március. 30. 19:30

Gyötrődnek a kiskamaszokat nevelő szülők, de kicsit túl hamar feladják

Képben kell lenni, különben az internet lesz a gyerekünk felvilágosítója, szülőként igenis referenciapontnak kell maradni számukra – mondja Szél Dávid pszichológus, aki a Kamaszok című Netflix-sorozat óriási visszhangja kapcsán beszélt az influenszerek hatásáról a gyerekekre. Hogyan terjed az internetes nőgyűlölet, és miért fontos, hogy egy apuka megszeresse a Ninjagót? Mit tegyünk, ha elzárkózik a gyerek? Hogyan reagálják le eltérően a fiúk és a lányok a neten felszedett öngyűlöletet?